آیین افتتاح ششمین دوره جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری محور فعالیت‌های آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی سراسر کشور در پژوهشکده معلم در شیراز برگزار شد.

معاون آموزشی پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: این برنامه در راستای توانمندسازی دبیران علوم تجربی در حوزه فعالیت‌ها و مهارت‌های علوم آزمایشگاهی در شیراز برگزار می‌شود.

اشرف‌السادات فاطمی افزود: تلاش داریم آزمایش‌های درس علوم را برای دانش‌آموزان لذت بخش کنیم بنابراین اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان از انجام آزمایش‌ها، لذت ببرند باید معلمان مربوطه را توانمند سازیم.

او تصریح کرد: هر یک از استان‌ها یک تیم دو نفره را در این جشنواره معرفی کرده‌اند که علاوه برگزاری رقابت بین این تیم‌ها، مهارت‌های آزمایشگاهی و سایر مهارت‌ها از جمله مهارت سنجش عملکردی، هوش مصنوعی و ...، نیز به دبیران حاضر در این جشنواره آموزش داده می‌شود.

فاطمی ادامه داد: دبیرانی که در این دوره مشارکت دارند پس از بازگشت به استان خود، با هدف توانمندسازی دبیران درس علوم تجربی، به ارائه آموزش می‌پردازند.

معاون آموزشی پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در مراحل مختلف این جشنواره حدود ۲۰ درصد دبیران درس علوم تجربی مشارکت دارند.

فاطمی در پایان یادآور شد: این رویداد علمی فناوری در امتداد جشنواره «الف تا»، برگزار می‌شود و دبیرخانه این جشنواره در شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار