رئیس اداره فنی و حرفه‌ای مهاباد گفت: ۱۱۲ دوره آموزش‌های مهارتی طی نیمه نخست امسال در این شهرستان برگزار شده که نسبت به پارسال افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

هیمن هرمزیاری رئیس اداره فنی و حرفه‌ای مهاباد گفت: امسال در قالب دوره‌های مهارتی، هزار و ۸۶۳ نفر در بخش دولتی در چهار خوشه اصلی صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهرمند شدند.

وی اضافه کرد: این آموزش‌ها در ۲۸۸ هزار و ۷۸۱ نفر ساعت برگزار شده که سهم بانوان ۵۰۳ نفر و سهم آقایان یک هزار و ۳۶۰ نفر است.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای مهاباد بیان کرد: هم اکنون ۲۰ مربی در قالب ۳۱ کارگاه ثابت شامل ۲۱ کارگاه شهری و سه کارگاه روستایی به متقاضیان کسب و کار و حرفه آموزی به صورت روزانه مهارت‌های مختلف را به متقاضیان ارایه می‌کنند.

هرمزیاری با اشاره به تعامل اتاق اصناق و بازاریان با اداره فنی و حرفه‌ای گفت: امسال برای اولین بار افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش اصناف و صنایع، به روز رسانی و همگام شدن با تغییرات فناوری جهت هم افزایی، استفاده بهینه از همه امکانات و بهره گیری از برنامه‌های آموزشی، در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در قالب این طرح برای واحد‌های تولیدی و اصناف به صورت میدانی کارگاه‌های آموزشی و مهارت آموزی با کمک از مربیان فنی و حرفه‌ای و همچنین افراد صاحب تجربه و مهارت در حوزه مرتبط برگزار خواهد شد که در بهره وری بیشتر در بخش تولید و صنایع تاثیر مستقیم دارد.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.