مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ثبت جشنواره شیرآش‌پزان در فهرست رویداد‌های ملی گردشگری کشور خبر داد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران گفت: در راستای اهمیت برگزاری رویداد‌ها در رونق و شکوفایی گردشگری و همچنین کمک به صیانت و پاسداشت فرهنگ بومی و محلی، با پیگیری‌های صورت گرفته رویداد شیرآش‌پزان شهرستان سوادکوه شمالی در تقویم رویداد‌های ملی گردشگری کشور ثبت شد.

او افزود: رویداد شیرآش‌پزان به مناسبت آیین شکرگذاری توسط دامداران منطقه سوادکوه شمالی برگزار می‌شود و به عنوان یکی از آیین‌های سنتی در بین دامداران معمول است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از منطقه سوادکوه شمالی به عنوان یکی از مناطق استان که بافت سنتیش را حفظ کرده و میراث‌دار فرهنگ، آداب و رسومی مازنی است، یاد کرد و گفت: فرهنگ‌های بومی و محلی ریشه در معنویت، سنت و اصالت مردمان آن منطقه دارد و به آن بهانه جشنواره‌هایی شکل می‌گیرد تا آن فرهنگ اصیل حفظ شود.

او افزود: مناطق مختلف مازندران مملو از آیین‌های سنتی با قدمت تاریخی آست فرهنگ‌های غنی که در قالب جشنواره‌های بومی و محلی ارائه می‌شوند و با کمی خلاقیت و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهاد‌های فرهنگی و درایت بخش خصوصی فعال در گردشگری می‌تواند برای مناطق مختلف استان فرصت‌های اقتصادی بسازد.

جشنواره شیرآش پزون با شماره ۲۰۳۲۶۵۳۵ در "فهرست تقویم رویداد‌های گردشگری ایران به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار