مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۳۱۱ کیلومتر روکش آسفالت جاده‌ای در استان اجرا شده است.

کلیم‌الله وثوقی گفت: طی ۶ ماه اخیر ۳۰۱ کیلومتر روکش آسفالت به‌صورت پیمانی و ۱۰ کیلومتر به‌صورت امانی (با استفاده از ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل) اجرا شده است که از این میزان ۷۹ کیلومتر راه شریانی،۶۴ کیلومتر در راه‌های فرعی و ۱۵۸ کیلومتر راه روستایی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از ساماندهی و آسفالت جاده قدیم اردبیل به مشکین‌شهر از سمت میراشرف تا جبه‌دار، ثمرین و گندیشمین به طول ۳۱ کیلومتر خبر داد و افزود: بخش زیادی از این پروژه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
او بیان کرد: این میزان روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال اجرا شده است و در حال حاضر چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی داریم؛ هزینه آسفالت هر کیلومتر در راه‌های اصلی ۲۵ میلیارد ریال و در راه‌های فرعی و روستایی ۲۰ میلیارد ریال است.
وثوقی همچنین به اجرای طرح ایمن‌سازی راه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون در پنج کیلومتر از راه‌های استان دستگاه روشنایی نصب و اجرایی شده است.
او ادامه داد: حذف ۱۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان در دستور کار اداره کل است که تاکنون سه مورد اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.