رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ هزار تن گوشت مرغ امسال در مرغداری‌های این استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

علیرضا دهمرده  در نشست ستاد هماهنگی امنیت غذایی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش پرورش دهندگان مرغ گوشتی از ابتدای مهرماه امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۸۷۵ قطعه جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی فعال استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال را ۱۳ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۸۳۳ قطعه اعلام کرد و افزود این میزان جوجه ریزی رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در راستای ارتقای ضریب خوداتکایی استان به تولید گوشت مرغ ،تعداد ۳۲۲ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی با ظرفیت ۶ و نیم میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۰ درصد در سطح استان در حال ساخت است.

وی بیان کرد: میزان تولید گوشت مرغ ۶ ماهه اول امسال در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است.
دهمرده اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته، با توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در سیستان و بلوچستان و همچنین فعالسازی واحدهای تولیدی راکد به ظرفیت‌های بالاتری در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دست یابیم.

وی بیان کرد: در راستای ارتقای تولید با مشارکت بهره برداران روند ساخت و ساز واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار با سرمایه‌گذاری ۹۱ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ارتقای تولید با مشارکت بهره‌برداران روند ساخت و ساز واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، با توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در سیستان و بلوچستان و همچنین فعالسازی واحدهای تولیدی راکد به ظرفیت‌های بالاتری در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دست یابیم و با توجه به ظرفیت مرزی بودن استان علاوه بر خودکفایی، به صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ به کشورهای همسایه نیز دست یابیم

برچسب ها: کشاورزان ، گوشت مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار