گلرو گفت: به زودی نیز دبیرکلی برای حزب‌الله انتخاب خواهد شد که دشمنان را غضبناک و دوستداران را شگفت‌زده کرده و به وجد خواهد آورد.

عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۷ مهر) در نطق میان دستور خود با گرامی‌داشت یاد شهید شید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شید حسن نصرالله مرد وعده‌های صادق بود و دشمن نیز به صراحت او اعتراف کرد؛ او با درایت حکمتش وحدت و انسجام را در درون شیعیان لبنان به بالاترین سطح رساند و تمام توان خود را در جهت وحدت مسلمانان در درون طایفه اسلامی بین شیعه و سنی به کار گرفت و بخش اعظمی از اهل سنت لبنان به اعتبار او با مقاومت همراه شد.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله مسیحیان لبنان را تکریم کرد و در برابر تجاوزات اسرائیل و جنایات داعش در لبنان سوریه از جان و مال و ناموس مسیحیان و همچنین کلیسا‌ها و اماکن آنها دفاع کرد. او حزب الله را در بعد نظامی به هسته سخت و در بعد سیاسی به کنشگری حکیم و مدبر در فضای حکمرانی لبنان ارتقا داد. مروت دبیر کل حزب‌الله لبنان چنان بود که وقتی حتی تروریست‌های فریب خورده پشیمان شده از حزب‌الله امان می‌خواستند به آنها امان داد و اعتقاد داشت آن بخش از داعشی‌های فریب خورده را باید با کار فرهنگی جذب کرد و هیچگاه دستور حمله نظامی به اماکن غیرنظامی رژیم اشغالگر را صادر نکرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بخش معنوی و عرفان هسته مرکزی شخصیت او را تشکیل می‌داد، گفت: راه و مکتب سید حسن نصرالله در عمق جان و اندیشه جوانان ملت‌های مسلمان به ویژه جوانان لبنانی و جان و اندیشه همه ما باقی خواهد ماند. حزب‌الله شجره طیبه‌ای است که اصل آن ثابت است و این جریان جهان‌شمول باقی و قوی‌تر از قبل و تشکیلاتی و منسجم است و به زودی نیز دبیرکلی برای آن انتخاب خواهد شد که دشمنان را غضبناک و دوستداران را شگفت‌زده کرده و به وجد خواهد آورد و معادلات رویارویی برای برافکندن رژیم جعلی را به هم خواهد زد.

گلرو تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا به عنوان حامی و پشتیبان اول رژیم رو به زوال اسلامی در تمامی جنایات رژیم صهیونیستی چریک است؛ انگلیس هم در پیدایش این رژیم نکبت بانی بود و هم با در اختیار گذاشتن لجستیک هوایی شریک جرم رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه «وعده صادق ۲ موفق‌تر از وعده صادق ۱ بود که قلوب مسلمانان به ویژه مردم لبنان و فلسطین را تسکین داد»، ادامه داد: اسرائیل در سراشیبی نابودی است و این رژیم در ناامن‌ترین مراحل پیدایش خود و نگران موجودیت نامشروع خویش است.

این نماینده مجلس با اشاره به حضور میلیونی مردم تهران در نماز جمعه گفت: نصر و نماز شکوه باشکوه به امامت رهبر انقلاب صلابت و عظمت ملت بزرگ ایران را بار دیگر به جهان نشان داد. همچنین سفر به موقع دکتر عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و سوریه در پرالتهاب‌ترین روز‌های منطقه و مواضع مقتدرانه، هوشمندانه و صریح ایشان قابل تقدیر است.

گلرو همچنین تاکید کرد: رژیم رو به زوال اسرائیل و نخست وزیر ملعونش بدانند که برای نابودی نهایی اسرائیل ذره‌ای تردید و لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد و خط مبارزه برای نابودی آنها پایان یافتنی نیست. ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه یهودیان مهاجر بدانند که ما دنبال نابودی یهود نبوده و نیستیم بلکه مخالف تفکر صهیونیسم و دنبال ریشه‌کنی رژیم نامشروع هستیم.

وی خطاب به ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین با تاکید بر اینکه بدانید که آمریکا دوست شما نیست و فلسطین نیز جای شما نیست و از هرجا آمده‌اید به آنجا برگردید، گفت: ما برای حل مسئله فلسطین هم به مبارزه معتقدیم و هم راه حل سیاسی داریم. بشارت و وعده الهی به مومنان و مجاهدان راه حق پیروزی است و ان‌شاءالله فلسطین به پایتختی قدس شریف آزاد می‌شود و اسرائیل نابود خواهد شد.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا مراقب باشد اگر جنایات رژیم اسرائیل در لبنان و غزه و تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ادامه یابد مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون راهبردی رفع تحریم‌ها تردید نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
اسرائیل کیش و مات) (
محو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
ان شا الله
آخرین اخبار