رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به توان بخش خصوصی استان در زمینه‌های مختلف اقتصادی بر توسعه گردشگری از طریق جلب مشارکت مردمی و بخش خصوصی تاکید کرد.

 فتح زاده  در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی به برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز اشاره و اظهار کرد: در هر شرایطی از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حمایت می‌کنیم اما باید از تکیه صرف بر منابع دولتی خارج شویم و زمینه مشارکت بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان با برندسازی شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و دینی استان و معرفی و شناساندن آنها به توسعه این صنعت در استان کمک کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم افزایش سهم و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها در امر توسعه گردشگری استان تاکید و اضافه کرد: باید مشابه چنین رویدادی در شهرستان‌های استان نیز برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با تشریح جزئیات برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز گفت: این نمایشگاه ۲۵ تا ۲۸ مهر امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

 حمزه زاده گفت: تا کنون ۲۹ استان برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده‌اند و در حدود ۱۰۰ غرفه گردشگری و ۳۵۰ تا ۳۸۰ غرفه صنایع دستی در سالن‌های پروین اعتصامی، شهریار و آذربایجان به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، صنایع دستی و گردشگری استان خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر بازدید کننده داشت یادآور شد: ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید از طریق صندوق کارآفرینی امید در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار