رئیس کل دادگستری استان سمنان خواستار پیشگیری از وقوع آسیب‌های مختلف، در تنظیم قراردادها از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان شد.

حجت الاسلام محمد صادق اکبری  در نشست تبیین قانون شورای حل اختلاف مصوب سال ۱۴۰۲ و صلاحیت رسیدگی در دادگاه‌های صلح با تشریح صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های قضائی در دادگاه‌های صلح  گفت: طرح به موقع، صحیح و درست دعاوی و شکایات بخش مؤثری از فرآیند قضائی را پیش می‌برد و علاوه بر جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، باعث کاهش نرخ گردش پرونده‌ها، اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی و افزایش مصالحه می‌شود.

وی موضوع اجرای به موقع احکام قضائی را مهم دانست و افزود: نمایندگان حقوقی معرفی شده به مراجع قضائی، تا اجرای احکام صادره توجه و پیگیری خاصی را معمول دارند و چنانچه در مسیر اجرای برخی از احکام با مشکلات احتمالی مواجه شدند با چاره اندیشی و حل مسائل، استیفای حقوق دولتی را به موقع انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان توصیه کرد: با نگاه پیشگیری از وقوع آسیب‌های مختلف، در تنظیم قراردادها نهایت دقت و صحت را رعایت کنند تا علاوه بر اینکه از بروز تعدی به حقوق طرفین قراردادها جلوگیری می‌شود، از تحمیل هزینه‌های احتمالی بعدی نیز خودداری به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.