فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: گشت ویژه و نامحسوس محیط بانی برای رصد مناطق تحت مدیریت و آزاد استان با حضور میدانی فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست راه اندازی شد.

 ارشادی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت همچنین مناطق آزاد در استان و کمبود نیروی محیط بان برای پوشش همه مناطق به منظور حفاظت و حراست از حیات وحش، بر آن شدیم تا گشت ویژه‌ای راه اندازی شود.

وی افزود: بنا داریم پایش و کنترل مناطق سطح استان علاوه بر محیط بانان مقیم در مناطق، توسط فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان ستاد در قالب گشت ویژه و گشت شبانه و به صورت نامحسوس و مستمر انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: بر همین اساس با حضور در شهرستان فردوس و حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در یکی از مناطق این شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متخلف شکار و صید شدیم.

وی با بیان اینکه از متخلف دستگیر شده لاشه یک راس قوچ وحشی به همراه یک قبضه سلاح شکاری دوربین دار و ۲ دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد گفت: پرونده این متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس نیز گفت: بر اساس گزارش رسیده از سوی همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر حضور متخلفان شکار و صید در یکی از زیستگاه‌های آزاد شهرستان، بلافاصله محیط بانان به محل مورد نظر اعزام شدند.

مرتضی تقی زاده افزود: محیط بانان موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر از متخلفان سابقه‌دار در حوزه شکار و صید شدند و از متخلف دستگیر شده، لاشه یک راس قوچ وحشی و یک قبضه سلاح گلوله زنی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: پرونده متخلف دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شده است.

۱۳.۳ درصد خاک خراسان جنوبی معادل ۲ میلیون و ۶ هزار و ۲۱۳ هکتار در قالب مناطق چهارگانه محیط زیست مدیریت می‌شود و با افزوده شدن ۲ منطقه حفاظت شده در اواخر سال گذشته، تعداد مناطق تحت مدیریت این اداره کل به ۱۲ منطقه افزایش یافت که شامل ۹ منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش است.

تاکنون ۲۳۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه پستاندار، ۵۰ گونه خزنده، سه گونه دو زیست و بیش از هزار گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است.

برچسب ها: محیط زیست ، گشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.