فرماندار زرند گفت: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ از ۱۲ آبان ماه امسال به صورت همزمان با سراسر کشور در زرند برگزار می‌شود.

حسینی نژاد، فرماندار زرند  در جلسه هماهنگی سرشماری کشاورزی شهرستان زرند که  با حضور فرماندار، معاون فرماندار، معاون فنی و آموزشی، بخشدار مرکزی و بخشدار یزدان آباد و مسئول روابط عمومی در محل فرمانداری برگزار شد،  جمع آوری آمار و اطلاعات مربوط به بهره برداران کشاورزی در تمامی نقاط شهری و روستایی را یکی از اهداف سرشماری کشاورزی عنوان کرد و گفت: بهره گیری از این آمار‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در برنامه ریزی‌های توسعه‌ای شهرستان داشته باشد.

وی بیان داشت: شهرستان زرند بیش از ۶۵۰ روستا و آبادی  دارد که در آن ۳۰ هزار هکتار پسته و ۴۰۰ هکتار زعفران کشت می شود و  در این شهرستان زعفران  بالاترین سطح زیر کشت استان را کسب کرده است.

فرماندار زرند  با  تاکید بر اهمیت بالای امنیت غذایی و اجرای دقیق  سرشماری از دستگاه‌های این امر، افزود: برگزاری نشست با کشاورزان ، بخشدار مرکزی و یزدان آباد و دهیاران و   ترغیب و همکاری کشاورزان و بهره برداران کشاورزی در امر سرشماری نقش موثری دارد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی  برای اجرای هر چه بهتر سرشماری کشاورزی، بیان داشت:  ما باید به لحاظ سیاسی و ساختاری به موضوع امنیت غذایی توجه کنیم و در تأمین کالا‌های اساسی به خودکفایی برسیم تا بتوانیم نیاز‌های خود را در بحث امنیت غذایی تأمین کنیم.

حسینی نژاد بیان کرد: به منظور تامین نیروی انسانی برای اجرای سرشماری، متقاضیان می‌توانند درخواست همکاری خود را از طریق لینک  https://forum.sci.org.ir/amargir-sarshomari/ اعلام کنند.

وی اشاره کرد: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ از ۱۲ آبان ماه امسال  به صورت همزمان با سراسر کشور در شهرستان زرند برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار