میدری گفت: در انتخاب مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نمی‌توان ریسک کرد و باید فردی مدیر آن باشد که تجربه مدیریت در سازمانی به این بزرگی را داشته باشد.

 احمد میدری روز چهارشنبه در آیین معارفه و تکریم مدیران عامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سبک من این نیست که مدیران از خارج از سازمان بیاورم باید از داخل سازمان و غیرسیاسی باشند و چقدر تعامل سیاسی با فضای سیاسی دارند.

او تاکید کرد: در انتخاب مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی نمی‌توان ریسک کرد و باید فردی مدیریت آن را قبول کند که تجربه مدیریت در سازمانی به این بزرگی را داشته باشد.

وی گفت: مشکل ما در سازمان تامین اجتماعی این است که در قانون، اوراق بدهی، نقد یا سهام نوشته شده است. دولت جدید که کار را تحویل گرفت، بحث عدم پرداخت مطالبات گندمکاران به دلیل وضعیت کشاورزان و موارد اجتماعی و اقتصادی مطرح و اوراق بدهی را برای پرداخت گندمکاران استفاده کرد که حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به آنها پرداخت کرد.

وی افزود: ما گرفتن سهام را قبول نکردیم، زیرا به قدری شرکت هست که بخواهیم شرکت‌های جدید را نپذیریم و این موضوع نمی‌تواند مشکل را حل کند.

وزیر رفاه در ادامه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای پیچیدگی‌های متعددی است، گفت: برای مدیریت امور به قدر وسع تلاش کردیم تا بهترین انتخاب شود. اگر امروز سازمان دارای مشکلاتی است، مشکلات قابل حل است.

میدری با بیان اینکه تامین مالی سازمان پیچیدگی‌های عدیده‌ای دارد، ادامه داد: از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی همواره باید نگران وضعیت اقتصادی باشد، زیرا در پرتو رشد و شکوفایی اقتصادی است که می‌تواند بیمه را وصول کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان بهزیستی را از ساز و کار فراخوان انتخاب کردم، افزود: در صندوق فولاد، سردار علایی مدیر استراتژیک کشور است. آدم بزرگ را سر کار کوچک گذاشتن، بدسلیقگی است، اما می‌دانم حسین علایی روح بزرگ دارد و ماموریتی که می‌توان در صندوق فولاد انجام داد، احیای معادن زغال سنگ کشور و معادن ایران است. یکی از ثروت‌های بزرگ ایران که مغفول مانده و دولت سرمایه گذاری‌های بزرگ انجام نداده و از زمانی که معادن کشور را شناختیم، به سمت بهره‌برداران کوچک خصوصی رفتیم و نتوانستیم مانند معدنی که در زیرمجموعه شستاست بهره برداری‌های بزرگ انجام دهیم.

وی ادامه داد:، اما در مورد سازمان تامین اجتماعی مبنا این بود که هیچ ریسکی نمی‌توان انجام داد و باید کسی این مدیریت را قبول کند که تجربه اداره سازمان را داشته باشد. سازمان تامین اجتماعی به اندازه سازمان مالیاتی وصول و به اندازه وزارت بهداشت تحت پوشش دارد و از همین رو از مجموع بررسی‌ها، زحمت را بر دوش دکتر سالاری انداختم و ایشان هم قبول زحمت کردند. سبک مدیریت‌ام این نبوده که افراد را از بیرون بیاورم و حتی الامکان از نیرو‌های داخلی استفاده می‌کنم، زیرا باید عرصه اجرا را از عرصه سیاست تفکیک کنیم و مدیران تا حد امکان غیرسیاسی باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که دکتر سالاری نیز فردی است که می‌تواند آرزو‌ها را به عرصه عمل و اجرا در بیاورد.

وقت بیشتری برای تأمین اجتماعی گذاشته شود/ اجرای ۹۹ درصدی نسخه الکترونیک

مدیر عامل سابق تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: از وزیر رفاه می‌خواهیم وقت بیشتری برای تأمین اجتماعی گذاشته شود و در حال حاضر ۹۹ درصد پروژه نسخه الکترونیک در تامین اجتماعی انجام شده لست.

میر هاشم موسوی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی پیچیده و متنوع و با تکثر خدمت است و بیش از ۴۷ میلیون نفر از این سازمان خدمت می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار