مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت استان یزد گفت: با ابلاغ دولت، تمامی گروه فلزات کشور می‌توانند از ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات استفاده کنند.

علیقلی زاده مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت استان یزد در نشست با فعالان صنعتی و معدنی استان یزد گفت: این طرح بدین صورت است که مجموعه حوزه فلزی کشور به صورت یک گروه در نظر گرفته شدند و شرکت‌های تولیدکننده و نیز مصرف‌کننده ارزی، مشخص و به بانک مرکزی اعلام می‌شوند و تمامی این شرکت‌ها مختار هستند که به میزان ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را مورد استفاده قرار دهند.

وی افزود: استفاده ۱۰۰ درصدی این ارز بدین معنی است که اگر شرکتی ارز مازاد بر نیاز وارداتی و تامین مواد اولیه، تامین کسری انرژی، ماشین‌آلات، قطعات و تجهیزات خود داشته باشد، می‌تواند به نرخ توافقی کوتاژ‌های صادراتی خود را در سامانه مبادله ارزی به سایر شرکت‌ها واگذار کند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اظهار داشت: با این کار، تمام ارز مجموعه صنایع معدنی ما در بخش فلزی، در داخل همین بخش در گردش است و ارز مازاد هم با نظر وزارت صمت و همکاری بانک مرکزی به سایر کالا‌ها می‌تواند اختصاص داده شود.

همچنین در این نشست مدیران واحد‌های معدنی و صنعتی به بیان مشکلات خود در خصوص تامین ارز، مسئله صادرات کالا‌ها و اعطای مجوز‌های بی برنامه در برخی گروه‌های کالایی پرداختند.

صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: تا یکماه آینده طرح پایش و رصد واحد‌های صنعتی انجام می‌شود و مجوز واحد‌های راکد لغو و یا به افرادی واگذار می‌شود که می‌توانند در این حوزه سرمایه گذاری و فعالیت داشته باشند.

سفر به شهرستان‌های بافق، مهریز، میبد و اردکان و بازدید از معادن و واحد‌های فولادی و صنعتی از دیگر برنامه‌های مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در استان یزد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار