رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: کشف تلفن همراه قاچاق با برند‌های گوناگون در استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۳ درصد بیشتر شده است.

سرهنگ بابک فرشباف رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۸ دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش افزون بر ۹۴ میلیارد ریال در آذربایجان غربی کشف شد.

وی ادامه داد: در ارتباط با این تلفن‌های همراه قاچاق ۲۱ نفر دستگیر شدند.

فرشباف به رشد ۳۰ درصدی کشف ماینر در این استان اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۷۲۰ ماینر (دستگاه استخراج رمز ارز) در آذربایجان غربی کشف شدکه ارزش مجموع آن ۹ میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر اجرای ٢۴ طرح استانی، منطقه‌ای و ملی حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز، دارو، زمین خواری، سوخت و دام افزود: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۲۶۸ پرونده به ارزش ۲۲ میلیارد ریال تشکیل شد.

فرشباف ادامه داد: قاچاق کالا و ارز منجر به تعطیلی مراکز تولیدی و کاهش اشتغال و ضربه به اقتصاد داخلی می‌شود برای همین رفع گریزگاه‌های ورود قاچاق و مقابله با کالای قاچاق در دستور کار پلیس است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای کنترل خورو‌های شوتی (ماشین‌هایی که کالا یا انسان را به‌صورت قاچاق جابجا می‌کند) قرارگاه شهید رومیانی راه‌اندازی شد و از ابتدای سال جاری در اجرای این طرح هزار و ۱۳۴ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق در استان توقیف شد.

فرشباف اضافه کرد: میزان قاچاق و توقیفی به ارزش ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال است که در این زمینه هزار و ۱۲۰ نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در فضای مجازی بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی در فضای سایبر و با رصد فضای مجازی فعال است از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار صفحه فعال مجازی اقتصادی را بررسی و بیش از ۱۵۰ صفحه فعال در حوزه فروش کالا‌های قاچاق از جمله دارو، لوازم آرایشی، مشروبات الکلی و اسلحه شناسایی کرده است.

فرشباف افزود: در همین حوزه ۵۶ پرونده به ارزش هزار میلیارد ریال تشکیل و با حمایت دستگاه قضایی نیز ۲۰ صفحه حذف شده است.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی فعالیت مجازی پلیس امنیت اقتصادی گفت: سامانه ٠٩۶٣٠٠ پلیس امنیت اقتصادی برای ارتباط و ارائه گزارشات مردمی راه اندازی شده است که شهروندان می‌توانند گزارشات اقتصادی خود را با این سامانه به اطلاع پلیس برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.