مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به تامین بیش از ۹۰ درصد از آب مورد نیاز شاهرود از منابع زیرزمینی، گفت: سالیانه حدود ۲۴ میلیون مترمکعب کسری مخازن در این شهرستان وجود دارد که افت سطح آب و فرونشست زمین از پیامدهای آن است.

احسانی  در نشست خبری با اصحاب رسانه در شاهرود گفت: کشاورزان شاهرود سالانه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب اضافه‌برداشت نسبت به میزان مجوز درج‌شده در پرونده از آب‌های زیرزمینی دارند.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از اضافه‌برداشت بخش کشاورزی در دستور کار است، ابراز کرد: یکی از راهکارها نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها است که تاکنون بیش از ۶۴۰ کنتور هوشمند نصب شده است و معادل ۸۵ درصد از چاه‌های کشاورزی شاهرود به این کنتورها مجهز شده‌است.

احسانی با بیان اینکه پایبندی به شارژ کنتور هوشمند و کنترل آن در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: تجهیز ۱۵ درصد دیگر چاه‌های کشاورزی این شهرستان به کنتورهای هوشمند برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه ضریب تعدیل آب با هدف حفظ آبخوان‌ها انجام می‌شود، ابراز کرد: کشاورزان باید کاشت محصولات کم آب بر را در دستور کار قرار دهند و از کشت محصولاتی مانند یونجه که نیاز به آبیاری غرقابی دارد، پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار