رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مجموعاً در جاده‌ها و معابر شهری ۶ هزار نقطه حادثه‌خیز را شناسایی کرده‌ایم.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا امشب ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ در برنامه تهران بیست شبکه ۵ تهران گفت: زمانی که ما یک مطالعه تطبیقی در مورد نحوه مدیریت در کشور توسعه یافته انجام می‌دهیم می‌بینیم که مدیریت هوشمند، روش‌های جدید مبتنی بر اقداماتی است که در یک بسته تعریف می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: زمانی که می‌گوییم اقدامات هوشمند یا مدیریت هوشمند ذهن ما به سمت تجهیزات یا امکانات فناورانه می‌رود در حالی که روش‌های مدیریتی بسیار مهمتر از امکانات است یعنی قبل از اینکه بیاییم و خودمان را وابسته به یک سری اقدامات و تجهیزات کنیم، به نظر می‌رسد که باید تغییری در رویکرد‌های مدیریتی مان انجام بدهیم.

 در موضوع مدیریت ترافیک مدیریت تقاضای سفر مهم است

وی در مورد تردد‌های روزمره در تهران ادامه داد: برای مثال یکی از نکات حائز اهمیت در موضوع مدیریت ترافیک در دنیا بحث مدیریت تقاضای سفر است. ما در این حوزه تا امروز بی توجه بوده‌ایم. 

سردار حسینی افزود: در تهران روزانه حجم بار ترافیکی زیادی از سمت شرق و غرب و جنوب وارد تهران می‌شود. نکته جالب این است که بخش قابل توجهی از آنهایی که از غرب وارد تهران می‌شوند محل کارشان شرق تهران است و بالعکس کسانی که از شرق وارد تهران می‌شوند محل کارشان در غرب است که به همین دلیل وضعیت خارج از کنترلی را داریم.

سردار حسینی گفت: موضوع بعدی در طراحی و توسعه شهر به تنها چیزی که توجه نکردیم موضوع آمایش سرزمین است. امروز تهران به کانون تمرکز انواع خدمات و کاربری‌های مختلف تبدیل شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در مورد مدیریت ترافیک بیان کرد: ما در موضوع مدیریت ترافیک با یک مقوله سخت و آسان مواجه هستیم. آسان از این جهت که برخی از کشور‌ها توانستند امروز بر مشکلات ترافیک فائق آمدند. پس ما با موضوع محرمانه مواجه نیستیم و می‌دانیم که در حوزه راه و وسایل نقلیه و تقاضای سفر چه کار‌هایی انجام دادند که مشکلات ترافیکی کم شده است.

وی ادامه داد: جای سخت قضیه این است که پیاده سازی این موضوع‌ها هزینه دارد و متاسفانه ما در خیلی از جا‌ها در پرداخت این هزینه‌ها عقب نشینی کردیم یعنی احساس کردیم که این مسائل می‌توان برای ما مشکل ساز شود. 

سردار حسینی در مورد صدور گواهینامه دو زبانه گفت: گواهینامه دو زبانه، امکان و خدمتی است برای هموطنانی که قصد سفر به کشور‌های مختلف را دارند، کشور‌هایی که در خصوص قوانین و راهنمایی رانندگی جزو کنوانسیون ژنو هستند، می‌توانند با گواهینامه خودشان در آن کشور‌ها به مدت ۶ ماه رانندگی کنند.

وی افزود: هر کدام از کشور‌هایی که عضو این کنوانسیون باشند می‌توانند به همراه گواهینامه و به همراه گذرنامه خودشان که مهر ورود دارد می‌توانند تا ۶ ماه رانندگی کنند مشروط بر اینکه گواهینامه خودشان را ترجمه کنند. 

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: اتباع ایرانی هم همین وضعیت را در کشور‌های دیگر دارند و حق دارند به مدت ۶ ماه با همین گواهینامه در کشور‌های دیگر رانندگی کنند، اما گواهینامه دو زبانه‌ای که ما صادر می‌کنیم دیگر بحث نیاز به ترجمه را منتفی کرده است و تسهیلات مناسبی را در اختیار هموطنان قرار می‌دهد، بیش از دو ماه است که گواهی دو زبانه را صادر می‌کنیم. هموطنان عزیزی که موعد تحویل گواهینامه شان فرا می‌رسد می‌توانند گواهینامه دو زبانه را دریافت کنند.

گواهینامه دار‌ها برای دریافت گواهینامه دو زبانه تا پایان مدت انقضا صبر کنند

سردار حسینی در مورد دریافت گواهینامه دو زبانه افرادی که هم اکنون گواهینامه دارند گفت: کسانی که هم اکنون گواهینامه دارند باید صبر کنند تا موعد تعویض گواهینامه خودشان فرا برسد تا بتوانند گواهینامه دو زبانه را دریافت بکنند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: تمام کشور‌هایی عضو کنوانسیون ژنو این گواهینامه دو زبانه را در بر می‌گیرد، اتباع ایرانی می‌توانند حتی در کشور‌های همسایه از این گواهینامه دو زبانه استفاده کنند. 

وی بیان کرد: ما با ۷۲ کشور برابر یک اقدام متقابل گواهینامه همدیگر را شناسایی کردیم به عنوان مثال ترکیه و اسپانیا گواهینامه آنها را قبول داریم و اگر تبعه اسپانیایی در ایران تقاضای گواهینامه ایرانی داشته باشد با رویت گواهینامه این فرد می‌توانیم گواهینامه همتراز را به او اعطا کنیم. این مسئله با گواهینامه دو زبانه متفاوت است. 

سردار حسینی در مورد تخلفات موتور سواران افزود: ما در ارتباط با کنترل تخلف موتور سواران هزینه و انرژی زیادی را گذاشتیم، اما وضعیت موتور سیکلت‌ها امروز نسبت به ۱۰ سال پیش بهتر نشده است. تعداد موتور سیکلت‌ها روز افزون افزایش پیدا کرده، اما هیچ امکان و قابلیتی برای کنترل اینها اضافه نشده است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: اگر سازوکاری ایجاد شود که قالب موتور سیکلت‌های موجود در زمره موتور سیکلت‌های برقی قرار بگیرند و عمده موتور سیکلت‌های موجود بر اساس کاربری و نیاز استفاده در معابر شهری تولید شوند اغلب موتور سیکلت‌هایی که می‌بینیم با استفاده روزمره در شهر مغایر است.

علاقه مندیم اسکوتر‌ها مورد استفاده شهری قرار بگیرد

وی افزود: ما علاقه مندیم که موتور سیکلت‌هایی از تیپ اسکوتر مورد استفاده شهری قرار بگیرند.

سردار حسینی گفت: ما مجموعاً در جاده‌ها و معابر شهری ۶۰۰۰ نقطه حادثه خیز را شناسایی کردیم و نمی‌توان شرایط خوب را با آن اطلاق کرد. نیاز است که توجه بیشتری برای رفع نقاط حادثه خیز بشود و عمده موضوعات برای عدم رفع این نقاط اعتباری است و نیاز است که برای رفع این نقاط حادثه خیز پول خرج شود.

 رئیس پلیس راهور فراجا در مورد جریمه‌های پلیس گفت: ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی محل هزینه کرده مبالغ مربوط به جرایم رانندگی را مشخص کرده است. اگر همین ماده قانونی به درستی اعمال شود و مبالغ صرف زیرساخت‌های حمل و نقلی بشود بخشی از مشکلات حل می‌شود.

برچسب ها: پلیس راهور ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار