رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: گلستان در این رشته فاصله زیادی با روز‌های اوج خود پیدا کرده و مسوولان باید این مساله را ریشه‌یابی کنند.

علیرضا پورسلمان روز چهارشنبه در مجمع سالانه هیات شمشیربازی گلستان در گرگان گفت: این استان زمانی دارای ملی‌پوش که اکنون می‌تواند با تلاش بیشتر به آن روز‌ها باز گردد.

وی بیان کرد: ورزشکاران گلستانی باید تلاش کنند تا سهم این استان را در تیم‌های ملی بیشتر کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای داشتن مخاطب بیشتر باید تعداد مربیان را افزایش داد.

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: بعد از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس و کسب عنوان چهارمی تیمی ورزشکاران ما در این رقابت‌ها، مردم به خوبی ما را قضاوت می‌کنند.

پورسلمان افزود: دامن زدن به مساله داوری در المپیک تنها می‌تواند یک بهانه باشد، در صورتی که ورزشکاران ما باید به سطحی برسند تا هیچ بهانه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا با همت، جدیت و برنامه‌ریزی بیشتر، بتوانیم جایگاه المپیک ۲۰۲۴ را در المپیک ۲۰۲۸ ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: فدراسیون سال گذشته ۹۵ روز مسابقات مختلف برگزار کرد و امسال نیز بر طبق جدول برنامه‌ریزی فدراسیون جلو رفتیم و ماه آینده شاهد رقابت‌های نوجوانان و بزرگسالان برگزار خواهیم کرد.

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: چنانچه گلستان بخواهد کلاس‌ها و دوره‌های مختلف مربیگری و داوری را برگزار کند، فدراسیون با این درخواست‌ها موافقت خواهد کرد.

پورسلمان اظهار داشت: همچنین با توجه به درخواست گلستان برای برگزاری اردوی تیم ملی در این استان، موافقت می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم این رشته در گلستان (سالن تخصصی)، طی روز‌های آتی یک دستگاه ثبت امتیاز الکترونیکی و زمین (تخته) استاندارد مسابقاتی به این استان داده خواهد شد.

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: آمار کم ورزشکاران بیمه شده و نبود باشگاه‌های خصوصی از مشکلات این رشته ورزشی در گلستان است.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: سالن‌های تخصصی در چندین شهر از جمله گرگان و گنبدکاووس داریم که این سالن‌های نیازمند تجهیز هستند.

قاسمعلی برزمینی افزود: برگزاری اردو‌های تیم ملی در گلستان برای ورزشکاران استان ایجاد انگیزه می‌شود.

رییس هیات شمشیربازی گلستان گفت: در سامانه بیمه ورزشکاران ما تنها ۲۴ ورزشکار داریم، اما تعداد آمار فعالان این رشته در استان ۷۰ نفر است.

علی‌اصغر منصوری‌رضی افزود: نیاز است تا مربیان به ورزشکاران خود بر داشتن کارت بیمه ورزشی به نام رشته ورزشی تاکید کنند.

وی بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی هیات‌های چندین شهر و تلاش در جهت تجهیز آنها تلاش داریم تا سال آینده لیگ استانی را برگزار و برترین‌ها را به رقابت‌های مختلف اعزام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته رتبه هیات استان با ارتقا ۱۴ پله‌ای به عدد ۱۴ رسید و اکنون بین ۹ استان اول قرار داریم.

منصوری‌رضی تعداد مربیان شمشیربازی استان را ۱۴ و تعداد داوران را تنها ۲ نفر اعلام کرد.


منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.