نوروزی گفت: ترخیص بیش از ۱۰۰ هزار تن فرآورده‌های گوشتی در شش ماهه اول امسال از گمرک بندر شهید رجایی انجام گرفته که افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

دکتر مجتبی نوروزی رییس سازمان دامپزشکی کشور شامگاه چهارشنبه در حاشیه شورای اداری دامپزشکی هرمزگان گفت: محموله‌هایی نهاد‌های دامی بزودی از گمرک بندرشهید رجایی ترخیص و به نقاط مختلف کشور مخصوصاً استان‌های جنوبی توضیح خواهند شد که این امر می‌تواند در کاهش قیمت تمام شده تولیدات دامی از جمله گوشت قرمز، مرغ و سایر محصولات، تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه هرمزگان به عنوان یکی استان بندری و فعال در عرصه واردات و صادرات کشور از نظر سازمان دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: محموله‌ها نهاد دامی پس از ترخیص از کمرگ بندرشهید رجایی می‌تواند از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به سایر استان‌های کشور ارسال کرد.

نوروزی خاطر نشان کرد: طی روز جاری دومین کشتی حامل نهاد دامی سویا در بندر شهید رجایی در حال پهلوگیری و به زودی از گمرک بندر شهید رجایی ترخیص خواهد شد و امیدواریم، ترخیص محموله‌های نهاد‌های دامی از بندر ماهشهر و بندر امام خمینی به طور چشمگیری به سمت بندرشهید رجایی سوق پیدا کند.

وی تصریح کرد: روند ترخیص محموله‌های دامی با توجه به زیر ساخت‌های مورد نیاز از نظر آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی در هرمزگان و بندر شهید رجایی تسریع یافته و این امر موجب کاهش زمان ورودی محموله‌ها تا ترخیص و ارسال آنها به سایر نقاط کشور خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار