نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: یکی از مشکلات عمده در کشور و استان جنگ روایت‌ها و روایت اول است، وقتی در کشور ما اتفاقی رخ می‌دهد مسوولان پاسخگو نبوده یا با تاخیر این کار را انجام می‌دهند، در حالی که مسوولان باید از حضور خبرنگاران نهایت استفاده را داشته و به تبیین نکات بپردازند.

آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته و نخبه سراوان ضمن عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان و همچنین شهادت فرماندهان حزب‌الله و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: شهید سیدحسن‌نصرالله مزد یک عمر تلاش و مجاهدت خود را با شهادت دریافت کرد، شهیدی که بیش از ۳۰ سال رهبری حزب‌الله را بر عهده داشت و با عقلانیت، شجاعت و بصیرت این گروه را راهبری و گسترش داد و تأثیرگذاری خود را نه تنها در لبنان بلکه در منطقه نشان داد.

وی به بیان ویژگی‌های شاخص شهید سیدحسن‌نصرالله پرداخت و افزود: این شخصیتی عالم، مدیر و ولایتمدار بود نگاه فرا قومی و فرا مذهبی داشت و با طیف‌های مختلف کار می‌کرد و شخصیت او به گونه‌ای محبوب بود که همه طیف‌ها را پای کار مقاومت آورد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: بانوان در طول دوران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش آفرین بودند چه در دوران ابتدای انقلاب که با حضور در راهپیمایی‌ها و شهادت سبب شور گرفتن بیشتر انقلاب شدند و چه در دوران دفاع مقدس که همسران و فرزندان خود را به جبهه می‌فرستادند و با وجود شهادت عزیزان خود قهرمانانه ایستادند، خم به ابرو نیاوردند و پای انقلاب ایستادند و اگر چنین پشتیبانی‌هایی نبود کار به این گونه پیش نمی‌رفت.

ضرورت تلاش برای تقویت و توسعه فرهیختگی

وی گفت: نسبت به دوران گذشته و در مقایسه با اوایل انقلاب سطح فکر، فرهنگ و حضور خانم‌ها در عرصه‌های مختلف جامعه گسترش پیدا کرده و نشان دهنده این است که کارهای زیادی صورت گرفته چرا که در گذشته در این منطقه دانشگاه و مراکز آموزش عالی وجود نداشت و تعداد دبیرستان‌های دخترانه هم کم بود اما در شرایط فعلی رشد و پیشرفت خوبی صورت گرفته و البته نباید مغرور شویم و به همین اکتفا کنیم چرا که هنوز راه نرفته و کار نکرده بسیار است و باید همچنان تلاش کنیم.

آیت الله محامی اظهار کرد: سراوان از گذشته تاکنون به عنوان شهر علم و فرهنگ شناخته می‌شود و باید تلاش کنید این مساله را تقویت کنید و جمعی تاثیرگذاری که می‌توانند خانواده و فرزندان خود را به این جهت سوق دهند همین بانوان هستند.

وی اظهار کرد: این جمع فرهیخته باید برای تقویت و توسعه فرهیختگی کار و تلاش کنند و این فرهیختگی در فکر و عقل افراد است و ویژگی اصلی سراوان علم و فرهنگ است اما در حال حاضر کمتر به این جهت پرداخته شده و مردم و مسوولان باید در این جهت سرمایه‌گذاری گذاری و سایر دستگاه‌ها را به این حوزه سوق بدهند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: یکی از آسیب‌ها این است که جلسات متعدد برگزار می‌شود اما خروجی لازم را ندارد، اگر در سراوان و در حوزه بانوان کمیته‌هایی تشکیل شده باید خروجی کار و میزان اثرگذاری آن در جامعه مشخص شود، محور دیگر میزان کار صورت گرفته نسبت به نیازها است.

وی در پاسخ به اظهارات برخی از حاضران در این نشست مبنی بر بازماندگان از تحصیل، کمبود مدارس، نگاه جامعه به زنان، آسیب‌های خانواده و جنگ روایت‌ها، عنوان کرد: موضوع بازماندگان از تحصیل و کمبود تعداد مدارس حرف‌های مهمی است و باید به تدریج دنبال کنیم و مأیوس نشویم، در دیدار مسوولان حوزه آموزش و پرورش همواره بر ساخت خوابگاه تاکید داریم و البته یکی از معضلات استان پهناور سیستان و بلوچستان این است که افراد در مناطق مختلف آبادی‌هایی ایجاد می‌کنند و بعد انتظار دارند همه خدمات به آن‌ها ارائه شود که این کار درست نیست و باید جمعیت مدیریت و در نقاط مشخص تجمیع شود و به درستی مورد رسیدگی و ارائه خدمات مختلف قرار بگیرند.

متاسفانه یکی از مشکلات عمده در کشور و سیستان و بلوچستان جنگ روایت‌ها و روایت اول است، وقتی در کشور ما اتفاقی رخ می‌دهد مسوولان پاسخگو نبوده یا با تاخیر این کار را انجام می‌دهند، در حالی که مسوولان باید از حضور خبرنگاران نهایت استفاده را داشته و به تبیین نکات بپردازندآیت الله محامی اضافه کرد: نگاه‌ها به جایگاه زنان در جامعه نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و نشانه آن حضور شما در همین جلسات است و البته بستگی به عملکرد درست شما هم دارد و اگر جامعه حضور مفید شما را مشاهده کند طبیعتا یک تبلیغ عملی برای شما خواهد بود و قطعا خانواده.‌ها پشتیبانی و حمایت بهتری از بانوان خواهند داشت.

وی گفت: بانوان جهت حضور و نقش آفرینی در جامعه باید مسائل و مبانی دینی را مد نظر قرار داده و بدون افراط و تفریط عمل کنند چرا که اسلام بهترین نگاه را به زنان دارد و زن ابزار نیست بلکه انسان است و در رسیدن به کمال جنسیت تاثیری ندارد و برای همین است که خداوند متعال در قرآن کریم به عنوان الگوی همه بشریت جناب آسیه همسر فرعون و جناب مریم را معرفی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: نیازمندی‌ها وجود دارد اما حمایت از بانوان در بخش‌های مختلف مورد نیاز است، مهمترین محور همان فرهنگ بوده و باید بیشترین کار در همین حوزه صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: کار و فعالیتهای زیادی در جامعه انجام می‌گیرد اما به میزان نیاز نیست و متأسفانه در استان ما با پراکندگی‌هایی روبروست و البته در سیستان و بلوچستان هم فرهنگ کار و هم فرهنگ همکاری آسیب دیده است و باید با فرهنگسازی این مشکل را حل کنیم.

آیت الله محامی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات عمده در کشور و سیستان و بلوچستان جنگ روایت‌ها و روایت اول است، وقتی در کشور ما اتفاقی رخ می‌دهد مسوولان پاسخگو نبوده و موضوع را تبیین نکرده و یا با تاخیر این کار را انجام می‌دهند، در حالی که مسوولان باید از حضور خبرنگاران نهایت استفاده را داشته و به تبیین نکات بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار