پنجمین روز اکران فیلم‌های سی‌وششمین جشنوارۀ فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار شد.

پنجمین روز اکران فیلم‌های سی‌وششمین جشنوارۀ فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان به نشست پرسش و پرسش دربارۀ دو فیلم «دختر برقی» و «بامبولک» اختصاص داشت که با حضور عوامل فیلم و خبرنگاران نوجوان برگزار شد.

«زیبا در داستان» عنوانی است که مهتاب احمدی، خبرنگار نوجوان این دوره از جشنواره برای نوشتۀ خود انتخاب کرده و آن را چنین ادامه می‌دهد: 

در روز پنجم جشنواره کودک و نوجوان فیلم «دختر برقی» از حسین قناعت منتشر شد. در این فیلم، پدر راحله که مشکل کلیه دارد در روز‌های پایان عمرش منتظر نوۀ دختری خود است. راحله ۴سال است که با پسرعموی خود نامزد کرده و یک روز از پست یک بستۀ بزرگ به خانه آنها می‌رسد؛ یک بسته‌ی هیجان انگیز از ژاپن.

حسین قناعت، کارگردان و نویسنده این فیلم، متولد سال ۱۳۴۴ در شهر آمل است. وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۷۲ به‌عنوان دستیار کارگردان با فیلم تیک تاک به کارگردانی محمدعلی طالبی آغاز کرد. از نمونه آثار او می‌توان به دزد و پری، لازانیا، تپلی و من، زخم شانه حوا و قهرمانان کوچک اشاره کرد.

فیلم «دختر برقی» داستان و فیلم‌نامۀ خوبی داشت، ولی در بعضی قسمت‌ها کند می‌شد، ولی فیلم‌برداری جالب بود و هنرپیشه‌ها بازی خوبی داشتند. این فیلم در بعضی قسمت‌ها خیلی قابل پیش‌بینی می‌شد، اما به‌طور کلی برای دیدن با خانواده و گذاشتن وقت، فیلم خوب و قابل قبولی است.

محمدمتین پورعابدی، خبرنگار نوجوان جشنواره است که نوشته‌اش دربارۀ فیلم «بامبولک» با تیتر «بامبولک و تشویق فرزندآوری» شروع کرده و آورده است: 

در آخرین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان فیلم بامبولک (بامبالا ۲) به کارگردانی آرش معیریان اکران شد. «بامبولک» که فیلمی آهنگین و شاد بود و به موضوع فرزندآوری توجه داشت و کودکان حاضر در سینما را به وجد آورد.

تقابل «خیر و شر» که توسط بامبولک و شیطونک (نقش منفی داستان) شکل گرفته بود به جذابیت این فیلم افزود. استفاده از بازیگران با تجربه به همراه کودکان تأثیر زیادی بر نظر مثبت بینندگان داشت.

«آرش معیریان» که به همراه داوران جشنواره به تماشای فیلم نشسته بود پس از اکران به نشست خبری با خبرنگاران نوجوانان رفت.

معیریان درباره موضوع فیلم گفت: در ابتدای فیلم، ما به دغدغه‌های اقتصادی خانواده و مشکلات آنها اشاره کردیم، این طرح موضوع را انجام دادیم تا یادمان نرود که پدر و مادر مشکلی با فرزندآوری ندارند و مشکلات زندگی و شرایط اجتماعی باعث می‌شود که پدر و مادر داستان تمایلی به فرزندآوری نداشته باشند.

وی افزود: ما قبل از اینکه پدر و مادر‌ها را برای این که فرزندی بیاورند تشویق کنیم، ابتدا باید مشکلات آنها را برطرف کرده که ما هم در این فیلم به همین موضوع اشاره داشتیم.

آرش معیریان درباره تلاش‌های بچه‌ها و بامبولک و اصرار به پدر و مادر نیز بیان کرد: در فیلم صحنه‌هایی داشتیم که «بامبولک» و بچه‌ها به آسمان نگاه می‌کردند و از خدا برای حل مشکل تمنا می‌کردند و در سکانس آخر که «بامبولک» بچه‌ها را خوشحال می‌بیند از خدا تشکر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار