پنجمین روز از جشنواره فیلم کودک و نوجوان با ذوق و نشاط شبنم مقدمی و همراهی مردم اصفهان برگزار شد.

امروز پنجمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان است. وقتی برای جشنواره به اصفهان رسیدم، محل اقامت میهمانان جشنواره با پوسترهای سی و ششمین دوره از این جشنواره به خوبی تزئین شده بود. به طوریکه زنده بودن جشنواره سی و ششم و فضای بسیار خوب آن نوید خبری تازه در حوزه کودک و نوجوان می‌داد؛ اما وقتی در سطح شهر حاضر شدم، با تبلیغات ضعیف شهرداری تهران به عنوان یکی از حامیان جشنواره مواجه شدم. در اطرف سی و سه پل حتی یک پوستر از جشنواره ۳۶ به چشم نخورد.

بر اساس زمزمه‌ها نکته بارز این دوره از جشنواره برگزاری اختتامیه مجزاء فیلم کوتاه از فیلم بلند سینمایی بود که اکثر هنرمندان از خوب و مفید بودن این اتفاق ثابت می‌کردند.

بر اساس جدول سی و ششم جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «بامبولک» (بامبالا۲) به کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی بهروز مفید در ساعت ۱۶:۳۰ در پردیس سینمایی ساحل برگزار شد. 

 نشریه سرمقاله‌ای این جشنواره به قلم حمیدرضا مدقق منتقد سینما با عنوان «سینمای کودک و فیلمنامه‌های مبتنی بر نیازهای او» منتشر شد.

همچنین گفت‌وگوهایی با سید جواد هاشمی با عنوان «سینمای کودک و ضرورت تجربه عملی در تصمیم‌گیری»، محمود کلاری با عنوان «تابستان همان سال خانوادگی‌ترین فیلمی است که در چند سال اخیر ساخته شده است»، علیرضا خمسه با عنوان «برگزاری جشنواره؛ بستری برای ارزیابی کیفیت فیلم‌ها»، حامد جعفری با عنوان «جشنواره فیلم کودک می‌تواند به بازاریابی فیلم‌های انیمیشن کمک کند» و داود اطیابی با عنوان «بدون حمایت دولت نجات سینمای کودک غیرممکن است» منتشر شد.

در ادامه این روز شبنم مقدمی آخرین کارگاه اصفهان۳۶ را برگزار کرد. عصر روز چهارشنبه ۱۸ مهر، در تالار همایش کتابخانه مرکزی اصفهان، کارگاه اصول بازیگری با تدریس «شبنم مقدمی» بازیگر و داور بخش بین‌الملل این دوره برگزار شد.

پس از پایان ورکشاپ شبنم مقدمی بازیگر شاخش کشورمان با استقبال خوب مخاطبان، داوران جشنواره و...همراه شد که نشان داد جشنواره با حضور فعال هنرمندان نیاز به شوق و انگیزه دارد.

سی وششمین جشنواره بین اللملی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به دبیری مجید زین‌العابدین در شهر اصفهان در حال برگزار است.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار