مدیر جهاد کشاورزی سنقر و کلیایی در شرق کرمانشاه از آغاز برداشت تخمه آجیلی در ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

عبدالله خسروی مدیر جهاد کشاورزی سنقر و کلیایی در شرق کرمانشاه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال سه هزار و ۸۷۰ تن آفتابگردان آجیلی در این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: متوسط عملکرد مزارع آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی سنقر و کلیایی در شرق کرمانشاه ضمن اشاره به بازارپسندی بالای آفتابگردان آجیلی تولیدی در شهرستان سنقر و کلیایی، گفت: این محصول در بازار‌های داخلی به تخمه سنقری معروف است و طرفداران زیادی در سراسر کشور دارد.

خسروی خاطرنشان کرد: سالانه بخش زیادی تخمه سنقری تولیدی در شهرستان سنقر و کلیایی راهی کشور عراق و دیگر کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‌شود.

او با اشاره به کیفیت بالای آفتابگردان آجیلی تولیدی در این شهرستان، اضافه کرد: عمده رقم آفتابگردان کشت شده در این شهرستان "سفید ابلق پوست نازک" است که به دلیل شرایط آب و هوایی خاص شهرستان از طعم و مزه منحصر به فردی برخوردار است.

وی ضمن اشاره به فعال بودن یک کارخانه فرآوری آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی، ادامه داد: این کارخانه امسال ظرفیت بسته‌بندی حدود یک هزار تن از محصول تولیدی شهرستان را دارد و در صورت تکمیل ظرفیت می‌تواند کار فرآوری سه هزار تن را انجام دهد.

مدیر جهاد کشاورزی سنقروکلیایی تاکید کرد: برداشت آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی آغاز شده و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.