مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: دریافت مجوز بهره‌برداری از معدن سنگ کوهی توسط شهرداری قم با موفقیت انجام شد و نخستین بهره‌برداری از معدن کوهی طی دو تا سه ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

به نقل از شهرداری قم،مسعود بخشی  با اشاره به موفقیت شهرداری قم در دریافت مجوز بهره‌برداری از معدن کوهی، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مصالح اساس و زیراساس در فعالیت‌های شهری، شهرداری است و در این راستا نیاز به معادن برای مدیریت هزینه‌ها امری لازم و ضروری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه شهرداری قم در طول حدود ۲۰ سال گذشته از معدن رودخانه‌ای و نارچ برای تأمین ماسه استفاده کرده است، افزود: محصول اصلی استخراجی رودخانه‌ای برای تولید آسفالت و بتن استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ادامه داد: تأمین زیراساس سنگ تاکنون از معادن بخش خصوصی تأمین می‌شد که با همت و پیگیری‌های مختلف، شهرداری قم توانست مجوز بهره‌برداری از معدن کوهی را دریافت کند.

بخشی با تأکید بر اینکه در حال حاضر شهرداری قم دارای معادن رودخانه‌ای و سنگ کوهی است، گفت: فرایند دریافت مجوز باوجود مشکلات بسیار، با پیگیری‌های یک ساله و با همکاری بخش‌های مختلف شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم انجام شده است.

وی از نخستین بهره‌برداری از معدن کوهی طی دو تا سه ماه آینده خبر داد و تاکید کرد: برای آغاز بهره‌برداری از معدن و مشخص شدن مجری بهره‌برداری، عملیات انفجار به‌زودی انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: با دریافت مجوز معدن کوهی می‌توان گفت تا حدود ۲۰ سال تأمین مصالح شهری قم تضمین می‌شود و قرار است ۵۰ هزار متر مربع سنگ کوهی بهره‌برداری شود.

برچسب ها: شهرداری قم ، معادن قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار