طرح «جهت» مخفف سه کلمه «جوان؛ همت و تعالی» است که برای مهارت آموزی این قشر از جامعه طراحی شده است.

سرپرست دفتر مرکزی هماهنگی و نظارت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جلسه ساماندهی امور جوانان گفت: طرح «جهت» مخفف «جوان؛ همت و تعالی» است و مقرر شده در راستای شعار سال با استفاده از ظرفیت جوانان مشکلات این قشر حل شود. 
رمضانی ادامه داد: در این راستا عده‌ای از جوانان شناسایی و توانمند می‌شوند و اعتبار برای سه مرحله شناسایی و توانمندسازی، مرحله اجرایی تأمین شده است. 
او با اشاره به اینکه مرحله اول این طرح شناسایی است که بر اساس فراخوان جوانان علاقمند صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در هر استان جوانان منتخب شروع به مسئله‌یابی در خصوص مشکلات موجود در منطقه خود می‌کنند و در مرحله دوم آموزش‌های لازم را در خصوص شناسایی این مسائل تحت نظر اساتید مجرب فرا می‌گیرند. 
مدیر دفتر مرکزی هماهنگی و نظارت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: مرحله سوم این طرح اجراست و نماینده جوانان می‌تواند مسائل و مشکلات شناسایی شده و راهکار‌های لازم را در ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح کند. 
رمضانی افزود: طرح «جهت» ظرفیت خوبی برای پای کار آمدن جوانان و استفاده از ظرفیت این قشر برای حل مشکلات آنهاست که تاکنون در شش استان کشور اجرایی شده است. 
او با تأکید بر اینکه سقف اعتباری منوط به پیش بینی طرح‌ها خواهد بود، گفت: در مرحله اول شش میلیارد تومان به استان‌ها تزریق شده تا همه استان‌ها مرحله اول را انجام دهند و مراحل بعدی منوط به تخمین اعتبار توسط استان‌ها است و محدودیتی برای تأمین اعتبار وجود ندارد.

برچسب ها: بیکاری ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.