رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان گفت: ۱۵۶۴ مدرسه با کمک مردم ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

علی‌محمد رضوی امروز صبح در نشست هم‌اندیشی خیرین مدرسه‌ساز که در اداره نوسازی مدارس سلسله برگزار شد با تأکید بر اینکه مجموعه نوسازی مدارس استان بی‌شائبه و شبانه‌روز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط خیرین داخل و خارج کشور به لرستان آورده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۶۴ مدرسه با کمک مردم ساخته و تحویل آموزش‌وپرورش لرستان شده است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰۰ مدرسه تخریبی در لرستان وجود دارد که نیازمند بازسازی و تخریب هستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان با تأکید بر مصوبه مجلس و هیئت وزیران عنوان کرد: باید ضرب العجل مدارس خیرسازی که درگذشته تغییر نام داشتند را به نام خیر بازگردانند؛ و در راستای تکلیف مدارس خیرسازی که درگذشته تغییرات داشته‌اند، بخش‌نامه‌ای به مدارس ابلاغ شده که مدارس خبرسازی که درگذشته تغییر نام داشتند را به نام خیر بازگردانند.

رضوی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز بخشی از دارایی خود را برای توسعه امور آموزش‌وپرورش و جوانان هزینه می‌کنند، عنوان کرد: اثرگذاری مسئولیت‌پذیری اجتماعی خیرین مدرسه‌ساز باید بیش از این ترویج شود و برای تداوم این فرهنگ بایستی در بین آینده‌سازان بیشتر تبلیغ شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بازسازی مدارس و تکمیل پروژه‌های مشارکتی می‌طلبد اعتبارات دولتی در اختیار آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد.

۳۰ درصد مدارس توسط خیرین ساخته می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان هم در این نشست با تأکید بر اینکه مشارکت مردمی خیرین مدرسه‌ساز برای نسل آینده «اقدامات ماندگار» درسی است که باید تدریس شود گفت: نسل آینده باید بدانند که خیرین مدرسه‌ساز چه نقش مهمی در این امور دارند.

به گفته یونس بهاروند ایرانیا خیرین مدرسه‌ساز بازوی توانمند آموزش‌وپرورش هستند و ۳۰ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است.

وی عنوان کرد: رویکرد جدید نوسازی ساخت مدارس استاندارد و هوشمند است که مدرسه روستای «بادیه و هوکی» هم از این نمونه است.

بهاروند، بیان کرد: به‌عنوان مثال این مدارس با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان در قالب دو و چهارکلاسه که به سیستم هوشمند مرکزی دسترسی دارد به بهره‌برداری رسیده است.

وی با تقدیر از نقش خیرین مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز بازوی توانمند آموزش‌وپرورش هستند و با اقدام خیرخواهانه خود زمینه تحصیل دانش‌آموزان این دیار را فراهم می‌کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان هم در نشست مجمع خیرین بیان داشت: خیرین مدرسه‌ساز یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند که علاوه بر نقش آنها در عمران و آبادانی کشور، تأثیرات مثبت آنها به‌عنوان الگو برای دانش‌آموزان اهمیت ویژه‌ای دارد.

مرتضی خرم‌آبادی با اشاره به ساخت یک باب مدرسه در مسکن مهر شمال شهر خرم‌آباد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری خیرین ساخت ۲۲۰ مدرسه در دو سال گذشته به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته لرستان انجام شد.

وی گفت: باتوجه‌به توسعه شهر خرم‌آباد به‌ویژه در شمال خرم‌آباد و تقاضای اهالی با درنظرگرفتن تعداد دانش‌آموز، مکان‌یابی و پیگیری برای ساخت مدرسه در حال انجام است.

برچسب ها: مدرسه ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.