مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز ۲۵ آبان ماه در تبریز برگزار می شود.

حمزه زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های برپایی یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز گفت: به دلیل استقبال بالای متقاضیان و نبود فضای نمایشگاه نزدیک به ۲۹ درخواست شرکت در نمایشگاه رد شده و ۷۰ غرفه گردشگری شرکت کننده از ۲۸ استان کشور و نیز از کشور‌های ترکیه، ارمنستان ، تاجیکستان ، عراق ، کوبا ، ازبکستان و کردستان پذیرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یکی از مولفه‌های اصلی بازاریابی را برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری دانست و گفت: ۴۵ پروژه گردشگری در استان با اعتباری افزون بر ۱۷ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و ۱۱۸ پروژه نیز تا ۳ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. 

حمزه زاده از اخذ ۷۵ نشان ملی برای اولین بار در استان در زمینه صنایع دستی و گردشگری خبر داد و گفت: به همت هنرمندان صنایع دستی امسال شهر‌ ممقان به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ، شهر کوزه کنان به عنوان شهر ملی سفالگری و روستای نجف تراکمه نیز به عنوان اولین روستای ملی صنایع دستی و ورنی ثبت ملی شدند.

وی در پایان این نشست به سوالات اصحاب رسانه در زمینه گردشگری و صنایع دستی پاسخ داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.