یاوه‌گویی‌های اخیر رضا پهلوی درحمایت از رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران تاجایی پیش رفت که انتقادات اپوزیسیون خارج نشین را به همراه داشت.

این روز‌ها یاوه گویی‌های رضا پهلوی با تمسخر و انتقاد اپوزیسیون خارج نشین همراه می‌شود. ربع پهلوی پس از شکست خفت بارش در پروژه «وکالت از مردم ایران» در جریان ناآرامی‌های ۱۴۰۱، به تازگی ویدئویی با عنوان «دوستان ملت ایران در خاورمیانه»! از خود منتشر کرده که با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، به ناسزاگویی به ایران و مقامات عالی نظام می‌پردازد. در این ویدئو که به شدت مورد استقبال رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته، او حمله موشکی ایران به اسرائیل را این‌گونه توصیف می‌کند: «این جنگ مردم ایران نیست. این جنگ علی خامنه‌ای و رژیم اوست»! او به گونه‌ای صحبت کرده که گویی نقطه آغاز ماجرا، حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی بوده و پیش از آن، رژیم صهیونیست مرتکب هیچ جنایت، کودک کشی، ترور و اشغالی نشده است.

از سویی بر فرض صحت مهمل‌بافی‌های او درباره این حمله، آیا اگر روزی – در فرضی بعید- اسرائیل به ایران حمله کند، موشک‌هایش فقط مقامات جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد و مردم دچار مشکل نمی‌شوند؟ تحریم، جنگ و هر نوع اعمال فشاری علیه ایران مستقیم مردم ایران را هدف قرار می‌دهد و این که گفته شود هدف مردم نیستند و مشکل ما با نظام جمهوری اسلامی است، تلاش برای فریب مردم است. چه آن که در واقعیت، آنها حامی حمله نظامی اسرائیل و آمریکا به ایران بوده و حتی آن را مطالبه کرده‌اند. در این پیام که به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی، عربی و عبری منتشر شده، پسر شاه معدوم ایران گفته: «ما اجازه نخواهیم داد که پس از سقوط این رژیم، خلأ قدرت به وجود آید.»

​​​​​​​پهلوی آینه تمام عیار بی بی 

نکته جالب ماجرا، اما آن جا بود که نه تنها رسانه‌های داخلی بلکه برخی از اپوزیسیون خارج نشین نیز به یاوه گویی‌های رضا پهلوی انتقاد کردند. در همین راستا یاسمین میظر سردبیر نشریه کریتیک، با اشاره به سخنان ربع پهلوی گفت: «ما هنوز به خاطر خلع پدربزرگ ایشان توسط متحدین نمی‌توانیم سر خود را بلند کنیم! این توهم نسبت به این که حمله‌ای به ایران صورت بگیرد، مردم آسیب نبینند و عده‌ای به قدرت برسند، اولا خواب و خیال است و ثانیا چنین سخنانی آینه صحبت‌های نتانیاهوست!» منظرپور، سردبیر سابق بی‌بی‌سی در حمله‌ای بی سابقه به ربع پهلوی و اپوزیسیون جنگ طلب گفت: «شما خائنان و وطن‌فروشان این خواب را که اسرائیل بتواند به ایران حمله کند به گور خواهید برد، چنان که رجوی این آرزو را به گور برد! این‌ها مُشتی وطن‌فروشِ خائنِ بی‌سوادند که زبان از تشریح میزانِ رذالت و خیانتشان عاجز است؛ کل سیستم پادشاهی در مستراح تاریخ دفن خواهد شد. شما خائنان و وطن‌فروشان این خواب را که اسرائیل بتواند به ایران حمله کند به گور خواهید برد، چنان که رجوی این آرزو را به گور برد! به قول این فعال رسانه‌ای که در کلاب‌هاوس گفته؛ کل سیستم پادشاهی در مستراح تاریخ دفن خواهد شد.»

 مهدی خلجی، کارشناس اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی اخیراً به ادعا‌های عده‌ای سلطنت‌طلب که معتقدند حمله نظامی به ایران می‌تواند به تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران منجر شود، واکنش نشان داده است که «رضا پهلوی و طرفدارانش با تصوری معکوس و وارونه معتقدند که تحریم و حمله نظامی می‌تواند در ایران انقلاب ایجاد کند». او با بیان این که طرفداران این جریان معتقدند که حتی در صورت نابودی ایران بازگشت رضا پهلوی به آباد شدن ایران می‌انجامد، گفته: «این افراد باید بدانند که بازگشت پادشاهی به ایران یک توهم ترحم‌برانگیز و خطرناک است. تفکر این دسته نشان دهنده این است که در میان آنها درکی از توسعه، تاریخ و جهان امروز وجود ندارد.» خلجی در ادامه با بیان این که شنیده‌ام که برخی از سلطنت‌طلب‌ها می‌گویند استفاده از بمب اتمی ایرادی ندارد، فوقش ۲۰۰ هزار نفر می‌میرند، اظهار کرده است: «این اعتقاد نشان می‌دهد که درکی از بمب اتم و جان انسان‌ها در میان این افراد وجود ندارد. برخی از سلطنت‌طلب‌ها حتی به قیمت از بین رفتن میلیون‌ها انسان حاضرند به قدرت برسند. طرفداران پهلوی اگر به قدرت برسند بلایی بر سر ایران می‌آورند که هیچ دشمن خارجی نتواند بیاورد... رضا پهلوی گفته است که اگر شاه شوم، شاه پروازی خواهم بود، شش ماه در واشنگتن و شش ماه در قصر تهران.» نکته جالب‌توجهی که در صحبت‌های اپوزیسیون خارج‌نشین هم به آن اشاره‌شده، این بود که پهلویست‌ها تصور می‌کنند اگر کنار یک قدرت خارجی مثل رژیم قرار بگیرند و به‌دنبال براندازی باشند، به اهداف خود می‌رسند. اشتباهی که نشان می‌دهد آن‌ها حتی کوچک‌ترین ارزشی برای باور عمومی قائل نیستند و این رفتارشان حتی در این مرحله صدای اپوزیسیون خارج‌نشین را هم درآورده است. امری که نشان می‌دهد آن‌ها اساسا اهمیتی برای مردم ایران قائل نیستند.

ربع پهلوی جا پای مسعود رجوی 

کاربران فضای مجازی نیز از زوایای مختلف به اظهارات ربع پهلوی پرداختند. کاربری در این باره نوشت: «دیروز مسعود رجوی دفاع هشت ساله ایران مقابل صدام متجاوز را «جنگ ضدمیهنی و جنگ خمینی» خواند... امروز رضا پهلوی مقاومت مقابل رژیم تروریست و اشغالگر اسرائیل را «جنگ ضدمیهنی» می‌نامد... خائنِ دلقکِ امروز، جا پای خائنِ جنایتکارِ دیروز گذاشته... همان حرف، همان ادبیات و همان سرنوشت!» در همین راستا عبدا... گنجی فعال سیاسی نیز با هشتگ «تکرار تاریخ» نوشت: ‏این معادله قابل تحقق به نظر می‌رسد و نتایج آن هم مشابه است: «‏رجوی-صدام و نابودی هر دو/ ‏پهلوی-نتانیاهو و حذف هر دو» کاربر دیگری نوشت: «رضا پهلوی که می‌خواهد پایه تخت سلطنتش را روی موشک‌های اسرائیلی و ریخته شدن خون ایرانیان بنا کند، اندک آبرو و اعتبار خاندان پهلوی را هم به یغما برد و خودکشی سیاسی کرد، چون در تاریخ سلطنت ایرانی، هیچ پادشاهی حاضر نشد برای نشستن بر تخت، به تهاجم دشمنان ایران آویزان شود.» در کنار کاربران فضای مجازی برخی رسانه‌ها نیز اظهارات رضا پهلوی را که حاکی از رذالت و زوال عقل او بود، تحلیل کردند.

در همین باره فرهیختگان نوشت: «رضا پهلوی پیش از این تلاش‌های زیادی برای پیدا کردن راه‌های دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران انجام داده و خواهان تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان بوده است. به نظر می‌رسد حالا هم در راستای اقدامات ضدایرانی خود به صهیونیست‌ها مشاوره می‌دهد.» روزنامه ایران نیز در این باره نوشت: «فرزند شاه مخلوع ایران پس از جریان آشوب‌های سال ۱۴۰۱ در ایران نیز سفری به سرزمین‌های اشغالی داشت و در آن جا نیز مورد استقبال و میزبانی گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات اسرائیل قرار گرفت. گاملیل که هم اکنون مسئول اطلاعات دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز هست، در صفحات مجازی خود از مواضع اخیر رضا پهلوی حمایت کرده است. این گونه برآورد می‌شود که جریان رضا پهلوی پس از اختلافات گسترده با اپوزیسیون و حتی برخی گروه‌های سلطنت‌طلب مخالف او، به طور کلی تحت هدایت دفتر بنیامین نتانیاهو قرار گرفته‌اند.»

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها: ربع پهلوی ، وطن فروشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.