معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آمادگی پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای توسعه بوم‌گردی‌ها در این استان وجود دارد.

محمدکاظم منزوی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری شهرستان بروجن، اظهار کرد: شرایط برای سرمایه‌گذاری در چغاخور و اطراف آن به‌طور کامل فراهم است.

وی زیرساخت‌های فرهنگی و تجربه‌های بزرگان منطقه برای توسعه گردشگری را ضروری دانست و افزود: با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و کمیسیون گردشگری و کسب‌وکار‌های وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، استاندارد‌هایی برای توسعه بوم‌گردی‌ها با هدف افزایش جذب گردشگران باید تعریف شود.

منزوی تصریح کرد: اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به کمک مسئولان مرتبط و حمایت مجموعه دادگستری نیاز دارد.

سعید فیاضی رییس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکار‌های وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیز گفت: توسعه بوم‌گردی‌ها در استان توسعه شتابان به خود گرفته است.

وی تاکید کرد: تجار، فعالان اقتصادی و بازرگانان چهارمحال و بختیاری با طرح‌های گردشگری آشنا هستند و از این طرح‌ها بازدید می‌کنند.

فیاضی توسعه زیرساخت‌های گردشگری را در حفظ هویت محلی مؤثر دانست و یادآور شد: شهرستان بروجن در مسیر گردشگری قرار دارد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری به پیشرفت سریع‌تر این شهرستان کمک می‌کند.

فتاح کرمی فرماندار بروجن گفت: سال آینده تعداد تخت‌های گردشگری این شهرستان از یک‌هزار و ۸۰۰ تخت به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن در دولت سیزدهم متحول شد.

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی اورگان چغاخور ۴۵ میلیارد ریال تامین و هزینه شد.

وی تاکید کرد: از این مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل وام بانکی و ۳۰ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به وسعت یک‌هزار متر مربع با زیربنای ۱۵۰ متر مربع تامین شد.

جیلان افزود: اقامتگاه بوم‌گردی آورگان چغاخور شهرستان بروجن روزانه ظرفیت اقامت ۲۰ نفر و پذیرایی از ۱۰۰ نفر دارد و زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر را فراهم کرده است.

وی به راه‌اندازی اردوگاه گردشگری حاشیه گندمان شهرستان بروجن در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع اشاره و تصریح کرد: در این طرح هشت سیاه‌چادر عشایری نصب شده و ظرفیت اقامتی آن ۱۰۰ نفر در شبانه‌روز است.

جیلان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت سفره‌خانه سنتی در سیاسرد بروجن یادآور شد: این طرح در زمینی به مساحت هزار و ۹۵۰ متر مربع با ۴۹۰ متر مربع زیربنا ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت: در زمان اجرای این طرح ۱۰ نفر به‌طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند و تا یک‌سال دیگر تکمیل می‌شود و بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار