رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد که خواهان پایان جنگ تا سال آینده‌ میلادی است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که خواهان این است که جنگ با روسیه در سال ۲۰۲۵ پایان یابد. او تأکید کرد که کمک‌های غرب به کی‌یف نباید در این مدت کاهش یابد.

براساس گزارش النشره، زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: می‌خواهم جنگ از سال آینده، ۲۰۲۵ فراتر نرود و برای ما بسیار مهم است که این کمک‌ها (کمک‌های نظامی غرب) در سال آینده کاهش نیابد.

در همین راستا «واسیل بودنار» سفیر اوکراین در ترکیه روز چهارشنبه و در یک نشست خبری در آنکارا از قصد کشورش برای برگزاری یک نشست صلح دیگر تا پایان سال جاری میلادی خبر داد و از مسکو خواست تا در آن شرکت کند.

بودنار همچنین خاطر نشان کرد: این نشست به صورت دیدار مستقیم دوجانبه نخواهد بود و به احتمال زیاد در قالبی خواهد بود که طرف‌های ثالث نیز در آن مشارکت داشته باشند و (مذاکرات) از طریق اشخاص ثالث انجام گیرد. امیدواریم این نشست تا پایان سال برگزار شود.

با نزدیک شدن به سومین سال آغاز جنگ روسیه و اوکراین ۲ کشور در مورد چگونگی پایان دادن به این درگیری از هم فاصله زیادی دارند. ترکیه، چین، برزیل و سایر کشورها پیشنهاد داده‌اند که برای برقراری صلح میانجی‌گری و یا در مورد پیشنهادهای صلح گفت‌وگو کنند، اما هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار