رئیس جمهور گفت: در سفر به ترکمنستان با روسای جمهور روسیه، ترکمنستان و ازبکستان، گفتگو‌های مفصلی داشتیم و درباره گاز، راه، برق و بازارچه‌های مرزی تفاهماتی حاصل شد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور  پس از پایان سفر دو روزه خود به ترکمنستان به منظور شرکت در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها - مبنای صلح و توسعه» در بدو ورود به تهران در سخنانی در پاویون فرودگاه گفت: توافقات مهم در زمینه گاز، راه و برق با کشور‌های همسایه در حال نهایی شدن است

وی با تاکید بر این که این سفر از نظر فرهنگی و اقتصادی اهمیت ویژه‌ای داشت و با حضور رؤسای جمهور کشور‌های مختلف، گفتگو‌های مهمی صورت گرفت، اظهار داشت: با چهار رئیس جمهور از کشور‌های حاضر، از جمله روسیه، ترکمنستان و ازبکستان، گفتگو‌های مفصلی داشتیم. در این مذاکرات درباره گاز، راه، برق و بازارچه‌های مرزی تفاهماتی حاصل شد و قرار است در کارگروه مشترک اقتصادی که طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، این تفاهمات نهایی و امضا شود.

وی ادامه داد: گفت وگوی یک‌ساعته با رئیس جمهور روسیه نیز به بررسی توافقات موجود و تسریع در اجرای پروژه‌های مرتبط با انرژی، قطار، آب‌شیرین‌کن‌ها و پتروشیمی اختصاص داشت. همچنین درباره نقش روسیه در تحولات منطقه و لزوم واکنش جدی‌تر به جنایات اسرائیل در غزه و لبنان صحبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار