مراسم رونمایی از کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» همزمان با میلاد باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در قم برگزار خواهد شد.

سخنگوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم از برگزاری مراسم رونمایی کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» همزمان با میلاد باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در قم خبر داد و تصریح کرد: این مراسم با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی، دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ در دانشگاه طلوع مهر قم برگزار خواهد شد.

محمدرضا باقرپناهی با اشاره به محتوای این اثر، اظهار کرد: کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» حاصل «بیست نشست» از دوره نهم کرسی‌های آزاداندیشی است که با همکاری اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم تدوین شده است. 

وی افزود: این کتاب به عنوان یکی از پژوهش‌های برجسته در زمینه فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی، به تبیین و تحلیل گفتمان انقلاب اسلامی پرداخته و دیدگاه‌های مختلف این حوزه را در چارچوب نظریات انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار داده است.

باقرپناهی تصریح کرد: این مراسم با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی فرصتی برای بررسی عمیق‌تر گفتمان انقلاب اسلامی و تبادل نظر میان علاقه‌مندان انقلاب اسلامی است.

وی سپس بیان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز به عنوان سخنران اصلی این مراسم، به تحلیل اهمیت کتاب در فضای فکری و اجتماعی ایران و تأثیرات آن بر اندیشه‌های معاصر پیرامون انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.

باقرپناهی همچنین عنوان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مهاجرنیا، مؤلف کتاب، و حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بنایی رئیس دانشگاه طلوع مهر، از دیگر سخنرانان این نشست خواهند بود که به تشریح ابعاد و محتوای کتاب، روند برگزاری جلسات کرسی‌های آزاداندیشی و چاپ این اثر خواهند پرداخت.

سخنگوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با اشاره به اهمیت این اثر افزود: هدف از این مراسم نه تنها معرفی کتاب، بلکه تقویت بحث‌های علمی و آزاداندیشی پیرامون انقلاب اسلامی و بررسی زوایای مختلف فلسفی و اجتماعی آن است. این کتاب می‌تواند به عنوان منبعی ارزشمند برای دانشجویان، محققان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گیرد و راهگشای بحث‌های بیشتر در زمینه اندیشه‌های انقلابی باشد.

وی در پایان اشاره کرد: این کتاب، هشتمین اثر از آثار اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی است که در دانشگاه طلوع مهر به چاپ رسیده است و در ساعت ۱۹:۳۰روز شنبه ۲۱ مهرماه در این دانشگاه رونمایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار