رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ در ۲۷ واحد مرغداری تخم‌گذار استان تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان دارای ۳۷ واحد تخم‌گذار دارای پروانه بهره‌برداری است که از این تعداد ۲۷ واحد به ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه فعال هستند.

وی با بیان اینکه این استان رتبه ۱۳ کشور را در زمینه تولید تخم‌مرغ داراست، افزود: ۳۰ درصد تخم‌مرغ مصرفی شهروندان استان در آذربایجان‌غربی تولید و عرضه و مابقی نیاز استان از طریق واحد‌های آذربایجان‌شرقی تأمین می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: به منظور ایجاد و توسعه واحد‌های تخم‌گذار برای خودکفایی استان در تولید تخم‌مرغ طی امسال در ۳ واحد تخمگذار در شهرستان ارومیه به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه، میاندوآب ۶۰ هزار قطعه و در شهرستان سردشت به ظرفیت ۸۰ هزار قطعه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها در سال آینده میزان تولید تخم‌مرغ به مقدار ۲ هزار و ۳۰۰ تن افزایش می‌یابد، ادامه داد: آذربایجان‌غربی بیش از ۷۶۰ واحد مرغداری شامل گوشتی، تخم‌گذار و اجداد دارد که علاوه برتأمین نیاز شهروندان گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.