مدیر اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خاتم گفت: کشاورزان از بذور گواهی شده استفاده کنند و در صورت استفاده از بذور خود مصرفی، آموزش‌های لازم در زمینه ضدعفونی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد.

حسین حیدری  مدیر اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خاتم در نشست بررسی مسائل ومشکلات مربوط به کاشت، همزمان با آغاز فصل زراعی جدید و شروع کاشت گندم و جو، گفت:در سال زراعی گذشته، بیش از ۴ هزار تن گندم از ارقام سیستان، نارین، طلایی و برزگر از سطح ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع این شهرستان برداشت شده است.

 وی، بر پیگیری تامین نهاده‌های لازم برای کاشت، شامل بذر گواهی شده و کود‌های شیمیایی ازته فسفاته و پتاسه لازم تاکید کرد و گفت: به منظور افزایش بهروه وری ضروری است؛ کشاورزان از بذور گواهی شده استفاده نمایند و در صورت استفاده از بذور خود مصرفی آموزش لازم در زمینه ضدعفونی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد.

مدیر اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خاتم، تصریح کرد: در راستای عملکرد بالاتر و تولید بیشتر در واحد سطح و پیشگیری از آلودگی مزارع به بیماری‌های گیاهی و انواع سیاهک‌ها ضروری است؛ کارشناسان در کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت گندم در مزارع حضور فعال داشته و با همکاری اداره ترویج نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان اقدام کنند.
شهرستان خاتم، با دارا بودن رتبه اول تولید بذور استراتژیک گندم و جو در استان یزد، در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب یزد واقع شده و با ۱۰۰۷۹ هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی ۳۶ درصد از سطح زراعی استان را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار