معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تامین گوشت کشور و اشتغالزایی به عنوان ۲ برنامه مهم هدف‌گذاری شد که با فعالیت‌های مناسب و نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی متولی همگام با کنترل بیماری‌های دامی محقق شده است.

 داوود شهرکی  ضمن تبریک صدمین سالگرد تاسیس سازمان دامپزشکی، به تلاش‌های دامپزشکی در بحث واردات دام و تولید غذای بهداشتی سالم اشاره کرد و گفت: اثرات تشکیل این سازمان صد ساله در زندگی مردم کاملا تاثیر گذار و مشخص است.

وی بیان کرد: فرآیند واردات دام را با توجه به ظرفیت سیستان و بلوچستان در تامین گوشت کشور تسهیل کردیم و همچنان حمایت می‌کنیم بنابراین به دلیل مخاطرات بهداشتی سهل انگاری در این زمینه پذیرفته نیست و این فرآیند باید تحت کنترل انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: حوزه دامپزشکی در بحث امنیت غذایی فعال است و تامین، سلامت و توزیع بهداشتی غذا همراه با کنترل بیماری‌های دامی از خدمات بارز دامپزشکی بوده و اینکه با توجه به شرایط مرزی شیوع بیماری نداریم، نشان‌دهنده این است که اداره‌کل دامپزشکی استان در کنترل‌های بهداشتی، صدور مجوز دام و قرنطینه به صورت هدفمند و موثر اقدام کرده است.

وی تاکید کرد: برای توسعه یک بخش، سلامت جامعه را فدا نمی‌کنیم و هر تصمیمی که در حوزه واردات دام گرفته می‌شود؛ بر اساس سه اصل سلامت، ایمنی و امنیت استوار است.

شهرکی ادامه داد: نتیجه مدیریت و پیگیری مدیریت سیستان و بلوچستان توام با کنترل و نظارت خوب اداره کل دامپزشکی در امر نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌ها و قرنطینه منجر به اشتغال و تامین گوشت کشور از طریق این استان شده است.

وی تداوم نظارت‌های بهداشتی را متضمن امنیت غذایی دانست و گفت: برای پیشبرد اهداف بهداشتی، دستگاه‌های متعدد نقش دارند و دامپزشکی نقشی اثرگذار در صیانت از بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر این اساس؛ اهمیت کار دامپزشکان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و همکاری مستمر و موثر تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی ضروری است.

برچسب ها: دامپزشکی ، تولید دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار