عزیزاله عباس‌پور با تاکید بر اینکه معافیت مالیاتی اجاره‌نامه‌ها نیازمند ثبت در سامانه معاملات املاک است، گفت: اجاره منزل مسکونی به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر معاف از مالیات است.

عزیزاله عباس‌پور با اشاره به شرایط و تخفیف‌های مربوط به مالیات بر درآمد املاک اجاری، اظهار کرد: بر اساس تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم، مالکان مجتمع‌های مسکونی با بیش از سه واحد استیجاری که مطابق الگوی مصرف مسکن وزارت راه و شهرسازی ساخته شده یا می‌شوند، در طول مدت اجاره از ۱۰۰ درصد مالیات بر درآمد املاک معاف هستند.

وی افزود: درآمد ناشی از اجاره در تهران تا ۱۵۰ مترمربع و در سایر نقاط تا ۲۰۰ مترمربع از مالیات معاف خواهد بود.

عباس‌پور ابراز کرد: همچنین درآمد اجاره برای سرپرست خانوار تا سقف معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم و همچنین موجرانی که همزمان در واحد مسکونی دیگری مستأجر هستند، تا سقف اجاره‌ای که می‌پردازند ۱۰۰ درصد تخفیف دارد.

وی گفت: در صورت عقد قرارداد بلندمدت اجاره و عدم فسخ آن، برای قراردادهای ۲ ساله ۷۰ درصد و برای سه سال و بیشتر، ۱۰۰ درصد تخفیف مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام افزود: همچنین اجاره منزل مسکونی به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، یا دهک‌های پایین درآمدی بر اساس تأیید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مشمول ۱۰۰ تخفیف است.

عباس‌پور بیان کرد: واحدهایی با اجاره حداقل ۱۵ درصد کمتر از ارزش منطقه‌ای، از ۵۰ درصد تخفیف مالیات بر درآمد اجاره بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرط لازم برای برخورداری از این معافیت‌ها و تخفیف‌ها ثبت اطلاعات مربوط به‌ قرارداد اجاره املاک و مستغلات در سامانه ثبت معاملات املاک‌ و مستغلات کشور یا در سامانه الکترونیکی ثبت اسناد و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.