مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در طرح نظارت ویژه بازگشایی مدارس بیش از ۱۸۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت.

مسعود ایرانی گفت: اداره کل صمت برحسب رسالت سازمانی، در راستای تنظیم بازار و تعادل قیمت‌ها به‌منظور افزایش رفاه عمومی در ایام بازگشایی مدارس با بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و مکانیزم‌های نظارتی اقدام به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات و کالا‌های ضروری از قبیل کیف و کفش، پوشاک، لوازم‌التحریر و سایر اقلام از جمله روغن‌نباتی، گوشت کرد و علاوه بر این محصولات متنوعی در جشنواره‌های فروش فوق‌العاده فروشگاه‌های بزرگ برای عموم شهروندان عرضه شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره طرح نظارت ویژه برای کنترل و نظارت بر قیمت‌ها افزود: بالغ بر ۱۸۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان توسط بازرسان انجام‌گرفته و با ۶۴۷ واحد صنفی که با عدم رعایت قوانین نظام صنفی باعث تضییع حقوق مصرف‌کنندگان شده بودند برخورد و جریمه صادر شد.
به گفته او، در طرح ویژه نظارت بر بازار که از ۱۵ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه برگزار شد در بازرسی از ۱۸۹۶ واحد صنفی تخلف ۶۴۷ واحد صنفی به ارزش نزدیک به ۱۱۴ میلیارد ریال محرز و تشکیل پرونده شد.
ایرانی با بیان اینکه طی این مدت ۷۳۹ مورد گزارش و تخلف اقتصادی و صنفی ثبت شده است افزود: این شکایات به صورت‌های مختلف حضوری، کتبی و تلفنی و از طریق سامانه یکپارچه ۱۲۴ گزارش شده که ۲۹۰ مورد رسیدگی شده و ۴۳۴ مورد نیز در حال کارشناسی و بررسی و ۱۵ مورد نیز غیر قابل پیگیری بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.