سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: تقویت روابط ایران با کشورهای همسایه اثر تحریم‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به لزوم ارتقا همکاری‌های دوجانبه با کشورهای همسایه، گفت: موقعیت استراتژیک و تاثیر بر تحولات منطقه، کشورهای همسایه ایران را به این نتیجه رسانده که همکاری‌های موثری در همه زمینه‌ها با کشورمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته و به ویژه در دولت شهید رئیسی بر ارتقا سطح همکاری‌ها با کشورهای همسایه تاکید فراوانی شده است، ادامه داد: قطعاٌ با افزایش سطح همکاری‌ها با کشورهای همسایه می‌توانیم اولاً تاثیر تحریم‌ها را  به میزان قابل توجهی کاهش دهیم و ثانیاً نفع این همکاری‌ها به کل منطقه می‌رسد.

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه منافع کشورهای همسایه به یکدیگر گره خورده است، افزود: به طور مثال اخیراً رئیس جمهور کشورمان سفری به ترکمنستان داشت که در راستای ارتقای همکاری‌های دوجانبه بود که اگر مصوبات این سفر اجرایی شود قطعا به نفع دو کشور خواهد بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه زمینه‌های همکاری با کشور ترکمنستان در بخش‌های مختلفی از جمله کشاورزی، انرژی، توریسم و... داریم، اظهار کرد: متاسفانه علیرغم قرابت‌های فرهنگی و اقتصادی حجم تجارت و ارزش تجاری بین دو کشور درحد مقبولی نیست که امیدواریم با سفر اخیر آقای پزشکیان به این کشور باب جدیدی از همکاری‌ها آغاز شود.

سلیمی تصریح کرد:گسترش بازارچه های مرزی که در سفر اخیر رئیس جمهور بر آن تاکید شد، می‌تواند نقش جدی در رونق اقتصادی در استان‌های همجوار با ترکمنستان ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
وقتی شایستگان رو حذف کنید نتیجه میشه میدان داری آدمهای کوچک و ضعیف،چقدر مردم و کشورباید از صحبت ها و افکار آدمهای پوپولیست ضربه بخوره

طرف حرف زدن بلد نیست ،انگار داره زور میزنه ....
Italy
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
تازه فهمیدی؟ چه کشف بزرگی کردی ما تا الان فکر مبکردیم همکاری با بقیه کشورها اثر تحریم رو افزایش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
آقای محترم شمادرحیطه تخصصت حرف بزن،انسان وبه تبعش کشورزنده به روابط با دیگرکشورهاست،ازقطع روابط بااروپاچه منفعتی نصیب کشورشده،جزتحریم های شکننده وقفل شدن زندگی مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
خوب مشکل حل شد
چون این همسایگان هم مثل ما با همسایگان ارتباط دارند
با دیگر کشورها ارتباط ندارند
بقیه دنیا و هفت کشور صنعتی که اصلا وجود ندارند اینها در کره
دیگر منظومه شمسی هستند
آخه کدام کشور در دنیا مانند شما نسخه برای کشورش نوشته
که شما آقای مسئول می نویسی؟؟!
آخرین اخبار