بخشداریزدان آباد پیش بینی کرد، طی امسال بیش از۱۵ هزار تن پسته خشک از باغ‌های این بخش برداشت و روانه بازار مصرف شود.

اکبر ایزدی با بیان اینکه بخش یزدان آباد دارای بیش از ۱۵هزار هکتار باغ پسته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال حدود ۱۵ هزار تن پسته خشک از سطح باغات پسته این بخش برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی به ارقام پسته در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: کله‌قوچی، فندقی، احمدآقایی، اکبری و بادامی، آقانصرالهی و ممتاز از مهمترین ارقام پسته است.

 ایزدی افزود: امسال عوامل مختلفی از جمله نوسانات دمایی که در ابتدای فصل باعث ریزش جوانه‌های گل شد و بارندگی، آفتاب‌سوختگی، گرمازدگی به دلیل گرمای کم سابقه تابستان و همچنین خاموشی موتورپمپ‌ها موجب پوک شدن و نیم مغز شدن و از بین رفتن درصد قابل توجهی از محصول پسته و در نتیجه کاهش عملکرد شد و خسارت جبران‌ناپذیری به کشاورزان وارد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خسارات وارده به بخش کشاورزی طی چند سال اخیر و در نتیجه ناتوانی مالی کشاورزان، بایستی تسهیلات ارزان قیمت برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای جلوگیری از خاموشی موتو پمپ‌ها در تابستان و جبران خسارت‌های وارده، به کشاورزان تخصیص داده شود.

ایزدی بیان کرد: برداشت پسته در این بخش از اواخر شهریور شروع شده است و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

بخشدار یزدان آباد گفت: کارگران زیادی از سایرشهرستان‌های استان در این محل جذب کار می شوند و در عملیات برداشت پسته کمک می‌کنند.
وی افزود: برداشت محصول پسته این بخش درکارگا‌ه های تمام یا نیمه اتوماتیک وکاملا بهداشتی انجام می‌شود.

ایزدی بیان داشت: درحال حاضر هیچ مشکلی درعملیات برداشت، امکانات زیست و غذایی کارگران و... وجود ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار