رئیس اداره برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم از امکان دریافت مجدد وام ودیعه مسکن برای متقاضیان خبر داد.

 سید محمدصادق سیدی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تخصیص تسهیلات وام تا سقف ۱۵۰ میلیون‌تومانی باهدف کمک به مستأجران برای مراکز استان‌ها از جمله قم در ابتدای سال جاری به بانک‌های عامل و ادارات کل راه و شهرسازی ابلاغ شد.

وی افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه مسکن، نام‌نویسی و مراحل و روند ثبت‌نام را طی کرده و مدارک موردنیاز را بارگذاری نمایند.

سیدی توضیح داد: متقاضی باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری و حداکثر شش ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه باشد.

وی با اشاره به این که متقاضی دریافت تسهیلات باید متأهل باشد، ادامه داد: این وام در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستأجرین کم‌درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در مراکز استان‌ها مانند شهر قم ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌های استان ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

سیدی گفت: پرداخت تسهیلات وام ودیعه جدید برای هر متقاضی، صرفاً منوط و مشروط به تسویه تسهیلات مراحل قبل است.

وی در خصوص متقاضیانی که متارکه نموده‌اند و قبلاً یکی از زوجین از وام ودیعه استفاده کرده است بیان کرد: متقاضی با ارائه مستندات قانونی از جمله تصویر شناسنامه و سند طلاق امکان دریافت و بهره‌مندی از تسهیلات وام ودیعه مسکن را خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار