ملکی گفت: عراق در سیاست خارجه ایران جایگاه بزرگی دارد و روابط راهبردی بین دو کشور وجود دارد.

ملکی کارشناس غرب آسیا درباره سفر عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان به عراق اظهار کرد: در واقع هفته گذشته سفر آقای عراقچی به عربستان و قطر را شاهد بودیم و قبل از آن هم دیدار و گفتگو با مقامات کشور‌های منطقه و تبادل نظر با آن‌ها را شاهد بودیم.

وی گفت: امروز هم بار دیگر بعد از تقریبا یک ماه آقای عراقچی به عراق سفر می‌کنند. عراق در سیاست خارجه ایران جایگاه بزرگی دارد و روابط راهبردی بین دو کشور وجود دارد و با توجه به این روابط ارتباطات بسیاری در حوزه‌های سیاسی و تجاری وفرهنگی و اقتصادی وجود دارد و هر هفته و هر ماه هیئت‌های مختلفی به دو کشور سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل دو جانبه یکی از موضوعات می‌تواند افزایش روابط تجاری بین دو کشور باشد و تحقق هدف گذاری روابط بیست میلیارد دلاری سالیانه بین دو کشور از دیگر مسائل حائز اهمیت است که البته این عزم و اراده بین دو کشور وجود دارد. دیگری بحث تحقق کامل اجرای توافق نامه امنیتی میان دو کشور است و بحث خلع سلاح گروه‌های تجزیه طلب دیگر مسئله مهم در این زمینه خواهد بود.  

ملکی گفت: در بحث مسائل مهم منطقه‌ای هم طبیعتا بحث تحولات غزه و لبنان را خواهیم داشت. این که ایران در تمامی دیدا‌رهای دیپلماتیک خود بر بحث لزوم توقف جنگ در غزه و لبنان تاکید می‌کند و این که ما خواهان جنگ در منطقه نیستیم.

وی افزود: صهیونیست‌ها در یک سال و خورده‌ای گذشته به راحتی با حمایت آمریکا و سایر کشور‌های غربی همچنان به این جنایات ادامه می‌دهند.

وی درباره حضور دکتر قالیباف در محل بمباران صهیونیست‌ها در ضاحیه جنوبی و پیام این حضور اظهار کرد: همین که دکتر قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در این صحنه در میدان لبنان در این شراط خاص حاضر شدند پیام مهم آن حمایت ایران از مقاومت در منطقه به خصوص لبنان است و این که ایران در کنار مردم و دولت و مقاومت لبنان و منطقه همچنان خواهد ایستاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار