مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو بر اهمیت معرفی برند‌های شیرخشک جایگزین در صورت کاهش تولید یکی از برند‌ها تأکید کرد.

مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی بر اهمیت معرفی برند‌های جایگزین در صورت کاهش تولید یکی از برند‌ها تأکید کرد.

دکتر علیرضا رستمی در گفتگو با ایفدانا با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، خاطرنشان کرد که اصرار بر مصرف یک برند خاص توجیه منطقی ندارد.

 وی تأکید کرد که محدودیت ظرفیت برخی خطوط تولید ممکن است در صورت ترویج مصرف بیش از توان تولید و تمرکز بر یک نوع فرآورده، منجر به عدم قطعیت در تأمین شیرخشک شود.

وی افزود: "برای اطمینان از وجود شیرخشک رگولار مورد نیاز مصرف‌کنندگان و کاهش عدم قطعیت‌ها در طول زنجیره تأمین، ضروری است در مواقعی که یکی از برند‌ها به دلایل مختلف دچار کاهش تولید می‌شوند، برند‌های جایگزین مطابق با گروه سنی نوزادان معرفی گردند. "

این مقام مسئول همچنین به شکایات والدین درباره مشکلات گوارشی در کودکان اشاره کرد و گفت: "بخش قابل توجهی از این شکایات به دلیل عدم آگاهی والدین از تعریف صحیح بیماری یبوست و شکم‌روش است. آنها معمولاً هرگونه تغییر در عملکرد گوارشی کودک را به این دو اختلال مرتبط می‌کنند. "

وی همچنین از مسئولین فنی و داروسازان خواست تا به اصلاح تصورات غلط والدین درباره مشکلات گوارشی کودکان کمک کنند.

دکتر رستمی در پایان از مسئولین فنی و متصدیان داروخانه‌ها خواست تا در اصلاح دیدگاه‌های غلط نهادینه شده در جامعه نقش فعالی ایفا کنند و بدین ترتیب گامی مهم در بهبود رویکرد‌های مصرف شیرخشک برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.