مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل از اجرای یک هزار و ۲۴۴ طرح درآمدزایی در این استان خبر داد.

شاهپور آذروند با تشریح اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های روستایی و افزایش درآمد روستاییان گفت: بر اساس قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار بود به ۵۴۶ روستای استان آبرسانی شود که از این تعداد تا پایان شهریور امسال پروژه آب شرب ۳۰۵ روستا اجرا شد.
مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل با بیان اینکه در روز‌های آینده تعدادی دیگر از پروژه‌ها آب شرب در روستا‌های استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: قرار است در مرحله دوم هم قرارداد پروژه‌های آبرسانی به ۵۰۸ روستا به امضا برسد.
او در خصوص زیرساخت‌های انرژی و گاز رسانی به روستا‌ها گفت: یک‌هزار و ۵۵۱ روستا تا پایان شهریور امسال از گاز برخوردار شدند و تنها در روستا‌های واقع در بین زنجان و خلخال چند روستا باقی مانده که مدیرعامل شرکت گاز استان در هفته‌های گذشته قول داد که به‌زودی به این روستا‌ها هم گازرسانی شود.
آذروند همچنین به اقدام‌ها در حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: با مشارکت حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) و جمعی از خیران در سال گذشته ۶۸ واحد مسکن محرومین در روستا‌های استان اردبیل به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید و امسال هم ۲۸ واحد در دست اجرا است.
او در بحث اشتغال و ایجاد درآمد پایدار نیز از وجود ۵۰۰ استخر پرورش ماهی در استان اردبیل خبر داد و گفت: ۸۰ درصد این استخر‌ها در حوزه روستایی بوده که با همت این واحد‌ها در سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۶۸ تن ماهی سردابی تولید شد.
مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل با اشاره به تولید انواع خاویار در استان اردبیل با توجه به آب و هوای مستعد، افزود: یک کارخانه تولید غذای ماهی نیز در حال حاضر در حال فعالیت است و امسال هم کارخانه فراوری آبزیان افتتاح خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.