در آستانه ۲۸ مهر روز به صدارت رسیدن امیرکبیر و آغاز هفته فرهنگی اراک، نشست هماهنگی برنامه‌های این هفته برگزار شد.

نشست هماهنگی برنامه‌های هفته فرهنگی اراک به ریاست استاندار مرکزی و با حضور شهردار اراک، اعضای شورا و مدیران دستگاه‌های استانی و حوزه مدیریت شهری نشست هماهنگی برنامه‌های هفته فرهنگی اراک برگزار شد.

۲۸ مهر، روز به صدارت رسیدن امیرکبیر یکی از مشاهیر بزرگ ایران و از جمله مفاخر استان مرکزی است که به همین مناسبت این روز به نام روز اراک نام‌گذاری شده و از ۲۸ مهر تا ۴ آبان هفته فرهنگی اراک است.

میرزا محمدتقی‌خان فراهانی مشهور به "امیرکبیر" متولد روستای هزاوه در اراک و نخستین صدراعظم ایران در دوران ناصرالدین شاه بود که پس از حدود ۳ سال صدارت با توطئه‌های فروان و به فرمان شاه در ۲۰ دی سال ۱۲۳۰ در حمام فین کاشان به شهادت رسید.

استاندار مرکزی در این نشست گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری همه‌جانبه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته فرهنگی اراک هستند.

دکتر فرزاد مخلص الائمه افزود: در سه سال گذشته برای شناساندن هویت استان مرکزی و شکل‌گیری نظام‌واره هویتی استان تلاش‌های زیادی انجام شد. مناسبت‌ها برای یادآوری هویت‌های فرهنگی جامعه است و نام‌گذاری‌های ایام سال در تقویم برای شکل‌گیری هویت شهر‌های کشور است به همین جهت لازم است برای شکل‌گیری هویت اراک و ثبت هفته فرهنگی در تقویم ملی کشور اقدامات و برنامه‌های شاخص در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مرکزی این را هم گفت که نقش هویت برای جامعه به مانند نقش شخصیت برای انسان است، اگر هویت جامعه قوی باشد جامعه مقتدری شکل خواهد گرفت و اگر بر قوام‌بخشی و روی برجسته‌سازی مؤلفه‌های هویتی کار شود می‌توان شاهد پیشرفت هرچه بیشتر در نقاط مختلف استان به‌ویژه شهر اراک باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.