نمایشگاه خوشنویسی دل سرگشته در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد برپا شد.

شهرام فرجی معاون سینمایی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با هفته خوشنویسی نمایشگاهی از آثار خط تعلیق و شکسته‌نستعلیق با عنوان دل سرگشته به کوشش علیرضا پیشگو از هنرمندان استان در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد برپا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه ۴۰ تابلو خوشنویسی خط تعلیق و شکسته‌نستعلیق با قطعه‌بندی سنتی و با مضمونی از اشعار سعدی، حافظ و جامی و متونی از خواجه عبدالله انصاری به نمایش گذاشته شده است.

فرجی با بیان اینکه نمایشگاه دل سرگشته نخستین نمایشگاه انفرادی علیرضا پیشگو از هنرمندان خوشنویس استان است، اضافه کرد: این هنرمند جوان پیش از این در چندین نمایشگاه گروهی حضور داشته و عناوینی را در این زمینه کسب کرده است.

علیرضا پیشگو هنرمند خوشنویس چهارمحال و بختیاری درباره نمایش آثارش در نمایشگاه دل سرگشته گفت: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه حاصل هشت ماه فعالیت مستمر خوشنویسی است.

وی دارای درجه ممتازی در رشته خوشنویسی است.

پیشگو بیان داشت: پس از ۱۸ سال تلاش در این هنر ایرانی تصمیم گرفتم توان خود را به صورتی حرفه‌ای‌تر به کار گیرم و به زودی مجموعه‌ای از اشعار خیام را نیز ارائه خواهم کرد که از نظر کیفی در سطح مطلوب‌تری قرار دارد.

وی یادآور شد: تبدیل فعالیت‌های هنری به کاری حرفه‌ای و قابل‌ارائه در نمایشگاه‌ها و رویداد‌های هنری می‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت برای ارتقا توان و بالا بردن سطح آموخته‌ها و تجربیات، زمینه‌ای را نیز برای بهره‌مندی مخاطبان از هنر فراهم کند.

گفتنی است؛ نمایشگاه خوشنویسی دل سرگشته تا ۲۳ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه شهید شهرانی مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد پذیرای بازدیدکنندگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار