رئیس شورای اسلامی شهر یزد، از تکمیل پروژه‌های ناتمام دوره‌های قبل و تعریف چندین پروژه جدید از اولویت‌های شورای ششم خبر داد.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در خصوص برخی پروژه های ناتمام در دوره های قبل گفت: مرکز آتش‌نشانی محمودآباد، نخستین پروژه ناتمامی بود که از شورای پنجم، تحویل داده شد و در سال ۱۴۰۰ در دوره ششم شورا به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: زیرگذر شهدای نعیم‌آباد که قبلاً گودبرداری شده و نیمه‌تمام رها شده بود نیز در شورای ششم تکمیل شد و تکمیل رینگ شهری و افتتاح پروژه بلوار شهیدان پارسائیان و سردار فلاح‌زاده که بیش از ۱۰ سال متوقف شده بود، از دیگر پروژه های بهره برداری شده در دوره ششم شورای اسلامی شهر است.

سیفی با اشاره به اینکه بلوار آیت الله ابوترابی که از ۲۰ سال پیش نیمه‌کاره مانده بود و بلوار آیت‌الله خامنه‌ای به سمت سه‌راه تعاون گرید و در اختیار شهروندان قرار گرفت افزود: همچنین فرهنگسرای بهمن از دیگر پروژه های نیمه تمامی بود که با اختصاص مبلغ بیش از ۷۰۰ میلیارد، تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گفته وی: در دوره شورای ششم برای برقراری توازن در فعالیت‌های عمرانی شهر، پروژه زیرگذر صاحب‌الزمان در بلوار دهه فجر، مقابل مریم‌آباد، کلنگ‌زنی و در اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید یعنی در دوره ششم گلنگ زنی و بهره برداری آن صورت گرفت و اکنون در  اختیار شهروندان قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: فاز اول بلوار امام محمدباقر، که میدان مدرس را به میدان قرآن متصل می‌کند و از ۲۰ سال پیش نیمه‌تمام رها شده بود، به بهره‌برداری رسید و کارهای اجرایی آن ادامه دارد و اکنون بلوار حضرت خدیجه به بلوار شهید عابدی و همچنین میدان تقاطع شهید عابدی نیز تکمیل شده است.

سیفی گفت: از دیگر پروژه های عمرانی گفن: تملک خیابان دانش پایه در بلوار نواب صفوی که به بلوار استقلال متصل می‌شود، به پایان رسیده و در مرحله آسفالت قرار دارد همچنین تملک بلوار ۲۴ متری محمودآباد که سال‌ها نیمه‌تمام مانده بود، رو به اتمام است‌، تملک فاز اول خیابان شهید نقیب‌زاده که خیابان فرخی را به شهید منتظر قائم متصل می‌کند نیز به پایان رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در منطقه امامشهر، آزادسازی ادامه بلوار فرهنگ در حال انجام است، در خصوص بلوار شهید موحدین در خیرآباد-آزادشهر، بخشی از آن را در گذشته آزاد کردیم و امسال در حال تکمیل آن هستیم.لازم به ذکر است که این پروژه به دلیل نیاز به اجرای زیرگذر در انتهای بلوار، به بودجه ملی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش ترافیک در یزد تبدیل میدان‌های ریاضی، جانباز، و اطلسی به چهارراه، کوچک‌تر کردن میدان‌های معلم، امام حسین، شهدای یعقوبی، و امام علی برای افزایش قطر سواره‌رو ها، ایجاد راست‌گردها در میدان امام علی، و اجرای پروژه رینگ شهری به طول بیش از ۱۷ کیلومتر، از جمله اقدامات عمرانی است که به کاهش ترافیک کمک کرده‌اند و از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۳۵ معبر جدید به مراحل پایانی یا تکمیل رسیده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار