معاون اول قوه قضائیه امروز در نشست ستاد استانی اقتصاد مقاومتی در گرگان گفت: انسجام و نگاه واحد بین قوا در گلستان به وجود آمده است و این امر به رشد تولید کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با بیان اینکه ساختار‌های مزاحم اقتصاد باید اصلاح شود، گفت: تاکید رئیس قوه قضائیه بر این است که گره‌های کور موجود در ساختار و قوانین حوزه اقتصاد باید باز و اصلاح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی ادامه داد: قوانین مزاحم در حوزه تولید پس از شناسایی از سوی تولیدکنندگان و انعکاس به دستگاه قضایی، در جلسه معاونان روسای قوا مطرح و به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود فشار تحریم‌های ظالمانه بر حوزه اقتصاد و تولید، همه توان را برای حمایت مادی و معنوی و حفظ کرامت تولیدکنندگان به کار خواهیم گرفت. در جلسه سران قوا تاکید شده است؛ با وجود تنگنا‌های اقتصادی دولت، اولویت بر پرداخت مطالبات گندمکاران باشد.

استاندار گلستان نیز گفت: نرخ بیکاری ذر این استان امسال در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از ۸/۵ درصد به ۷/۹ درصد کاهش یافته است.

علی محمد زنگانه با بیان اینکه استان گلستان در صنعت مرغ در کشور پیشتاز است و بخش اعظمی از نیاز پایتخت را تامین می‌کند، تصریح کرد: قیمت‌های دستوری کمر تولید را شکسته است.

وی افزود: درخواست داریم این مطالبه به صورت ویژه به رئیس قوه قضائیه منتقل شود.

رئیس کل دادگستری گلستان هم از احیای ۲۱۷ واحد تولیدی تعطیل در این استان طی سه سال اخیر خبر داد.

حیدر آسیابی ادامه داد: در این مدت از تعطیلی ۹۸ واحد نیز جلوگیری شده و در مجموع ۳۱۵ واحد با کمک دستگاه قضایی در چرخه تولید باقی مانده است.

وی اضافه کرد: در این مدت حدود ۸ هزار شغل به صورت مستقیم حفظ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار