نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اهمیت پروژه آزادراه شهید سلیمانی قم گفت: تا پایان سال باید ۱۲ کیلومتر اول این طرح به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام روانبخش ، با بیان اینکه در این دوره از مجلس، مردم قم نمایندگانی را انتخاب کردند که با یکدیگر همراه و همفکر هستیم، گفت: این ویژگی تاثیر زیادی در پیشرفت امور قم دارد.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: مجمعی تشکیل شد به عنوان مجمع نمایندگان استان قم که بر حسب قرعه کشی، ۱۶ ماهه اول ریاستش بر عهده بنده و بقیه ایام هم بر عهده دو نماینده دیگر است.

روانبخش با بیان اینکه پروژه کمربند شهید سلیمانی قم پروژه بسیار مهمی است و باید تا پایان سال ۱۲ کیلومتر اول آن به بهره برداری برسد، تصریح کرد: این پروژه از بهشت معصومه شروع می‌شود و به جاده جعفریه می‌آید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلام، افزود: گاهی جلساتمان را در دقایق آخر صحن مجلس که نطق‌ها انجام می‌شود و غالبا درباره حوزه‌های انتخابی نمایندگان است، برگزار می‌کنیم و باهم درباره مسائل مختلف همفکری می‌کنیم. اگر لازم باشد همان‌جا با وزرا تماس می‌گیریم و مشکلات مردم و استان را پیگیر می‌شویم.

روانبخش با اشاره به اینکه ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری این پروژه را سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه انجام می‌دهد، عنوان کرد: ۳۰ درصد را دولت و ۳۰ درصد بودجه را هم باید بانک ملی تامین کند تا کار سرعت پیدا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر سر راه این پروژه موانعی وجود داشت که برخی از آن در بازدیدی که داشتیم برطرف شد، گفت: سهم دولت در این پروژه را پیگیری کردیم، ۳۳۰ میلیارد تومان دادند و دستور پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومان را هم از سازمان برنامه و بودجه گرفتیم.

روانبخش با بیان اینکه بانک ملی هنوز هیچ مبلغی از سهمش پرداخت نکرده، گفت: مدت زیادی پیگیر بودیم تا با مدیرعامل بانک ارتباط بگیریم، اما موفق نشدیم، نهایتا از آقای وزیر دستورش را گرفتیم و مدیرعامل بانک را در جریان قرار دادیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما نمایندگان استان قم در کنار هم هستیم و با همکاری هم در مشکلات و مسائل مختلف استان ورود می‌کنیم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم گام‌های خوبی در راه رفع مشکلات مردم و استان برداریم.

 آزادراه شهید سلیمانی، باهدف اتصال شمال به جنوب کشور و تسهیل در عبور و مرور کالا و مسافر در حال اجراست. این طرح که بخش قابل‌توجهی از آن در استان قم واقع شده، از اهمیت ویژه‌ای در کاهش بار ترافیکی، صرفه‌جویی در زمان و سوخت و توسعه اقتصادی منطقه برخوردار است.

تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه شهید سلیمانی جزء سه پروژه اولویت‌دار عمرانی استان شناخته می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

این آزادراه حلقه اتصال شمال به جنوب است و ۱۱۰ کیلومتر از آن در محدوده قم واقع شده و به کنارگذر غربی نیز شناخته می‌شود.

عملیات اجرایی آزادراه شهید سلیمانی از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مسئولان پروژه، پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت تامین به‌موقع آورده‌ها تا پایان سال، هر ماه شاهد پیشرفت فیزیکی بین ۸ تا ۱۲ درصدی این طرح باشیم.

با بهره‌برداری از این آزادراه، گره‌های ترافیکی موجود در محور‌های ارتباطی شمال به جنوب کشور به‌ویژه در استان قم کاهش‌یافته و تردد روان‌تر خواهد شد، همچنین کوتاه‌شدن مسیر و کاهش مسافت طی شده، منجر به صرفه‌جویی قابل‌توجه در زمان و مصرف سوخت خواهد شد و در نهایت بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل، جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی منطقه را می‌تواند سرعت ببخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار