رئیس مرکز بین‌المللی قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: پیش‌نویس پارلمان قرآنی جهان اسلام در حال تدوین است، تا از سوی شورای انقلاب فرهنگی تصویب شود.

نشست خبری دومین همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات الله» در کشور‌های مالزی و اندونزی با حضور حجت‌السلام و المسلمین حسینی نیشابوری، رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات درباره منعقد کردن دیپلماسی قرآنی در کشور‌های جهان اسلام گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس دستور مقام معظم رهبری در حوز‌های گفت‌وگوی ادیان، فرهنگ و ... ایفای نقش می‌کند. این سازمان دو قرارگاه در خود جای دارد، که تمام دستگاه‌ها باید خود را با سازمان هماهنگ کنند. این دو قرارگاه شامل قرآن و تبلیغ است. همه نسبت به قرآن مجید به عنوان سند مشترک در بین مسلمانان نظر مثبت دارند. ترجمه روان دیپلماسی قرآنی به این معناست که ما ظرفیت‌های بین‌المللی داخل کشور را امتداد بین‌المللی ببخشیم. همکارانم در اداره قرآن سازمان توانستند مجموعه‌های قرآنی کشورمان در هشت گروه منسجم تحت ضابطه خاص در بیاورند. 

حجت‌السلام حسینی نیشابوری ادامه داد: امروز که رسانه به معنای جدید آن یعنی انسان رسانه رسیده، می‌تواند مورد اهمیت قرار بگیرد. باید گفت که نامه مقام معظم رهبری برایمان به مثابه سند است. ایشان در بخش پایانی آخرین نامه خود به مغرب زمین چند آموزه را نظیر ظلم‌ناپذیری و آشنایی با قرآن را مطرح کردند. وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند: با قرآن آشنا شوید، یعنی جوانان غرب با چه وسیله‌ای با قرآن آشنا بشوند؟ چه امکاناتی لازم است؟ 

وی با بیان اینکه از چهار کشور پیشنهاد داشتیم، تا همایش «رسالات الله» به میزبانی آنها برگزار شود، افزود: هرچند ما موسس آن این طرح بودیم، ولی نسبت به پیشنهاد کشور‌های مالزی و اندونزی جواب مثبت دادیم. امسال نوآوری و ابتکاراتی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رقم زدیم، که می‌توان به تربیت و تقویت نیروی انسانی متخصص و ایجاد پایگاه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به صورت نخبگانی اشاره کرد.

به گفته رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات، ما به سمت استفاده از بستر‌های نوین و هوش مصنوعی در حوزه‌های قرآنی رفتیم. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سازمان و تشکیلاتی شکل گرفته، که می‌تواند بُعد بین‌المللی داشته باشد و هدف از این تشکیلات کمک به مردم برای آشنا کردن با قرآن در اقصی نقاط جهان است. ما اعلام آمادگی می‌کنیم، تا اگر کسی می‌خواهد در بستر بین‌المللی کند، تمام امکانات سازمان در اختیارش قرار بگیرد.

حجت‌السلام و المسلمین حسینی نیشابوری خبر داد که حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیستمین اجلاس مسلمین جهان در کشور روسیه که به میزبانی اداره مسلمین مسکو برگزار شد، ایمانی‌پور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تصویبِ پارلمان قرآنی جهان اسلام را برای تحقق صلح جهانی داد، که از همان ابتدا از این پیشنهاد استقبال شد. الان پیش‌نویس پارلمان قرآنی در حال تدوین است، تا از سوی شورای انقلاب فرهنگی تصویب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار