رئیس مجلس گفت: رژیم غاصب اسرائیل با حمایت کامل آمریکا، برنامه های بزرگ برای تکرار جنايات خود در سراسر قلمرو اسلامی دارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست اتحادیه پارلمانی کشورهای اسلامی اظهار کرد: قبل از ژنو به بیروت رفتم تا صدای مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان را به ژنو برسانم. جمهوری اسلامی آماده کمک به ایجاد مفاهمه امنیتی مشترک درباره این خطر تاریخی رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: دشمن صهیونیستی در ضعیف ترین وضعیت تاریخ منحوس خود قرار دارد و ما در موقعیتی منحصر بفرد برای پایان دادن به این شرارت؛ هر نوع همکاری، کمک و گفت وگو و پروژه سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.

متن کامل سخنرانی به شرح زیر است؛

 
برادران و خواهران عزیز

 سلام علیکم

خداوند را بابت فرصتی که برای گفتگو با شما برادران وخواهران عزیز فراهم شده سپاس می‌گویم و از شما بابت مشارکت در شکل گیری این اجلاس مهم تشکر می‌کنم.
 
دوستان عزیز

فکر نمی‌کنم لازم باشد توضیح بدهم که در چه وضعیت حساس و مهمی قرار داریم. دنیای اسلام شرایط بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند. من سال‌ها به عنوان یک سرباز برای وطنم خدمت کرده ام و در کنار آن با مسائل ژئوپلتیکی به عنوان یک موضوع علمی سروکار داشته ام. تجربه همه این سال‌ها به من آموخته در شرایطی بحرانی، هیچ چیز مهم‌تر از آن نیست که یک تصویر و روایت مشترک از وضعیت وجود داشته باشد. پرسشی که من در این زمان کوتاه می‌خواهم با شما در میان بگذارم این است: آیا جهان اسلام می‌داند با چه چیزی روبروست؟
 
همکاران محترم

من وقتی به این می‌اندیشیدم که در این اجلاس مهم با برادران و خواهران مسلمان خود چه مطلبی را باید در میان بگذارم، تصویر آن دختر بچه نازنین فلسطینی را جلو چشم داشتم که با چشم‌های گریان به دوربین فیلمبردار نگاه می‌کرد و می‌گفت: «چرا اینها می‌خواهند ما را بکشند؟ من که اسلحه ندارم! چرا اینها ما را بمباران می‌کنند؟» این سوال، بنیادی‌ترین سوالی است که همه ما باید به آن فکر کنیم و البته تمام جواب‌ها را نیز در درون خود نهفته دارد. رژیم جعلی اسراییل، همه ظاهرسازی‌ها را کنار زده و بی محابا در حال جنایت علیه مسلمانان است. این اتفاقی نیست که فقط در غزه یا لبنان بیفتد. رژیم غاصب اسراییل برنامه‌ای بزرگ برای تکرار این جنایات در سراسر قلمرو اسلامی دارد و با حمایت کامل امریکا و برخی کشور‌های غربی به دنبال رسیدن به نقطه‌ای است که هر زمان لازم دانست، در هر نقطه‌ای از جهان اسلام، هر جنایتی را علیه هر رهبر اسلامی انجام بدهد و از هر مجازاتی مصون بماند. این مسئله مشترک ماست. آیا جهان اسلام بناست بایستد و فراگیر شدن شرارت به همه قلمرو خود را نظاره کند؟ من چنین گمانی به آزادگان و مجاهدان دنیای اسلام ندارم. آن روز هرگز نخواهد رسید. 
 
خانم‌ها و آقایان

من قبل از اینکه به ژنو بیایم، به لبنان سفر کردم. با مسئولین و مردم آنجا صحبت کردم. آنها از من خواستند که صدای مظلومیت و ایستادگی آن‌ها را به شما برسانم. آنها از ما اقدام عملی می‌خواهند.

ما روز‌های مهمی در پیش داریم و باید تصمیم بگیریم. اگر بتوانیم تصمیم جمعی بگیریم پیروزی نزدیک و نصرت خداوند حتمی است، و اگر در این کار موفق نشویم همه هزینه خواهیم پرداخت. اسراییل می‌خواهد همه زیرساخت‌های منطقه را کنترل کند واگر موفق نشد، آنها را منهدم نماید. در چنین شرایطی وحدت و کنار هم ایستادن یک الزام امنیتی برای همه ماست. ما در جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به یک تلاش فوری و قوی برای ایجاد یک مفاهمه امنیتی مشترک درباره این خطر تاریخی هستیم و به سهم خود از هیچ تلاشی برای رفع شدن این خطر از سر امت نبی مکرم اسلام فروگذار نخواهیم کرد. 
 
همکاران عزیز

برادران و خواهران 

مقاومت ضد اسراییلی در منطقه به یاری امت اسلامی چشم دوخته است. دشمن صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت تاریخ منحوس خود قرار دارد و ما در موقعیتی منحصر بفرد برای پایان دادن به این شرارت تاریخی در منطقه خود قرار داریم. اسراییل اکنون تلاش می‌کند ضعف‌ها و محدودیت‌های بی سابقه خود را پشت سر ژست‌های تهاجمی بپوشاند تا مانع اتحاد امت شود. صهیونیست‌ها به القا ترس و اختلاف در جهان اسلام امید بسته اند. کافی است شجاع باشیم و پشت یکدیگر بایستیم. آنگاه توهمی به نام صهیونیسم جنایتکار برای همیشه پایان خواهد یافت.
 
دوستان عزیز

ما در جمهوری اسلامی ایران با خون بهترین و عزیزترین مردانمان وارد این میدان شده ایم. جهان اسلام می‌تواند بابرداشتن چند گام اساسی، قبل از آنکه دیر شود دشمن را متوقف کند. ما نیازمند قطع هر نوع همکاری، کمک و گفتگو با رژیم، و متوقف کردن هر نوع پروژه سیاسی و اقتصادی هستیم که اسراییل را یاری کند. امت اسلامی باید فشار یکپارچه و موثر برای توقف این رژیم کودک کش به امریکا وارد کند. شریان‌های حیاتی رژیم اسراییل اکنون در کنترل امت اسلامی است من اطمینان دارم خداوند به خون‌های مجاهدین و مردان و زنان مظلوم لبنان و فلسطین، برکت خواهد داد و جهان اسلام طعم روز‌های شیرین بدون اسراییل را خواهد چشید.

امیدوارم آن روز را ببینیم، و اگر ندیدیم صاحب مزاری باشیم که بر سنگ آن نوشته باشند «سربازی که در راه مبارزه با اسراییل شهید شد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۳
نصر من الله و فتح القریب ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۳
خیلی عالی بود
ان شا الله همه امت اسلامی یکپارچه و متحد علیه باند جنایتکار غاصب ظالم اقدام مناسب و متناسب رو انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۳
همه کشورها باید قانونی تصویب و اجرا کنن که خرید و فروش کالاهای صهیونیستی ممنوع بشه
آخرین اخبار