فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ۲۴ کوخه از ابتدای فصل پاییز تاکنون در نقاط مختلف استان تخریب شدند.

محمد الوندی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان هدف از تخریب کوخه‌ها را جلوگیری از زنده‌گیری و قاچاق پرندگان شکاری عنوان کرد و گفت: تخریب کوخه‌ها از ابتدای فصل پاییز از سوی همه واحدهای یگان حفاظت محیط زیست در حال انجام است و در صورت یافت موردی در هر نقطه از استان، بلافاصله رسیدگی می‌شود.

او افزود: هرساله در اوایل فصل پاییز عده‌ای سودجو با احداث سازه‌ای بنام کوخه اقدام به زنده‌ گیری پرندگان شکاری خانواده شاهین‌ها که در فصل مهاجرت‌ در حال عبور از شهرستان‌های جنوبی استان خوزستان و سواحل خلیج فارس هستند، می‌کنند که یگان حفاظت محیط‌زیست خوزستان در مرکز استان و شهرستان‌هایی که مستعد حضور متخلفان این حوزه هستند با گشت‌های مستمر و هدفمند به شناسایی و تخریب کوخه‌ها می‌پردازند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان، شهرهای خرمشهر، آبادان، ماهشهر، شادگان، رامشیر، رامهرمز، امیدیه، هفتکل، اهواز و ... عمدتا کوخه نشینی دارند و مستعد این عمل هستند.

آقای الوندی تخریب کوخه را راهی برای پیشگیری شکار پرندگان عنوان کرد و افزود: یکی از ابزارهای اصلی برای زنده‌گیری پرندگان شکاری کوخه است که وقتی تخریب می‌شود به نوعی پیشگیری نیز اتفاق می‌افتد.

الوندی تاکید کرد: براساس قانون، شکار و صید هرگونه زنده‌گیری حیات وحش جرم است و به محض اینکه پرنده شکاری زنده گیری شود فرد شکارچی مشمول ضرر و زیان می‌شود.

او همچنین به آغاز جمع آوری «مَحمیه‌ها» از آبگیرها، تالاب‌ها و نقاط مستعد اشاره کرد و گفت: در پایش تالاب هورالعظیم کار شناسایی آغاز شده و یگان حفاظت تالاب به محض اطلاع از هر گونه محمیه اقدام به تخریب آن می‌کنند تا زنده گیری کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار