مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از آغاز بهره‌برداری از ۲۰ هزار میلیاردتومان پروژه‌های در دست اجرای این شرکت تا پایان سال خبر داد.

محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با اشاره به روز‌های پرفراز و نشیبی که این شرکت در دوره مدیریت جدید از بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تاکنون سپری کرده است، اظهار داشت: با وجود تمامی تنش‌ها و بحران‌های آب در استان تهران و به گواه تمامی کارشناسان، با همت و جوانمردی و تلاش جهادگونه مجموعه این شرکت موفق به تامین پایدار آب استان شدیم و مفتخریم که آب هیچ مشترکی قطع نشده است.  

وی خاطرنشان کرد: اگرچه پیش‌بینی‌ها نشان از تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها و افت منابع آب‌های زیرزمینی و همچنین ناپایداری منابع آب‌های سطحی دارد، اما در این شرایط باید کمبود‌ها را با قدرت مدیریت و کارشناسی صحیح و با تدبیر و مجاهدت کل بدنه شرکت آب و فاضلاب استان تهران، برطرف کنیم.

به‌گفته وی، خشکسالی همزاد استان تهران است و حتی اگر میانگین بارش‌های این استان در برخی سال‌ها بیشتر شود، به دلیل مصرف بالای آب، همیشه ناترازی میان منابع و مصارف وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدیران و کارکنان شرکت‌های آب و فاضلاب باید همواره خود را در وضعیت ناترازی منابع و مصارف آب تصور کنند، افزود: اگر روزی تصور شود که ترسالی رخ داده و سال استراحت برای شرکت‌های آبفاست، همان‌جا دچار آسیب خواهیم شد چراکه خشکسالی همچنان ادامه دارد و از سویی منابع و مصارف با هم ناتراز هستند.

مدیرعامل آبفای استان سپس با اشاره به اهمیت برنامه‌ها و اجرای پروژه‌های مدیریت تنش آبی، خاطرنشان کرد: در بخش عملیات اجرایی، پروژه رینگ آب تهران که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، امسال در بخش‌های غربی، شرقی و جنوبی تکمیل می‌شود، اما برای ضلع شمالی، مطالعه‌های آن آغاز شده و سال آینده اجرا خواهد شد که اجرای آن به دلیل بافت زمین و معابر پرترافیک، دشواری‌های خاص خود را دارد.

او افزود: پروژه‌های دیگری که از اهمیت ویژه برخوردارند و باید پیگیری شوند، شامل فاز دوم تصفیه‌خانه پنجم آب تهران، ساخت مخازن، به‌روزرسانی ایستگاه‌های پمپاژ و اجرای سامانه تله‌متری است ضمن آنکه نباید از موضوع‌های ایمنی و پدافند غیرعامل غافل شد.

وی همچنین به پروژه‌های مهم بخش فاضلاب ازجمله واحد‌های ۷ و ۸ تصفیه‌خانه جنوب، تصفیه‌خانه فاضلاب خرگوش‌دره، تصفیه‌خانه فاضلاب غرب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر آفتاب قرچک و ورامین اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها باید با جدیت پیگیری شوند.

وی با اشاره به آغاز بهره‌برداری از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه بخش آب و فاضلاب استان تهران در فروردین ماه امسال، ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه دیگر این استان در بخش آب و فاضلاب به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار